![]() |
1) Kan iemand me enkele voorbeelden geven van een land waar de multiculturele maatschappij een succes is?
2) Geef aub de overeenkomsten tussen die maatschappij en de onze en de duidelijke verschillen tussen die maatschappij en de onze. 3) In zoverre deze maatschappij bestaat kunt U me dan ook de redenen van dit succes geven. [/b] |
Citaat:
Er bestaan enkele goede voorbeelden waar het werkt. Hetgeen men echter overal met multikulturele samenlevingen vaststelt, is dat ze ofwel uitmonden in een monokulturele samenleving, ofwel neigen naar allerlei vormen van gescheiden samenleven. Dat gescheiden samenleven gaat op termijn over in een maatschappij waarbij de ene cultuur de andere gaat overheersen en vernietigen. Een multikulturele samenleving is altijd een onstabiele samenleving. In Europa gaan op dit ogenblik een aantal culturen ten gronde, bv in spaans Baskenland, Bretagne, de Elzas, de Sorben in duitsland, de duitse minderheden in oorst europa en ga maar door. Buiten Europa, de Berbers in Noord Africa, Koerden, en Armeniers in Turkije, Kopten in Egypte en ga maar door. Dat is maar een kleine greep uit heel veel. Culturele verschillen verdwijnen overal ter wereld. Daar waar het niet snel genoeg gaat onstaan oorlogen of erger. mvg. Rogier |
Een duidelijk voorbeeld van allerlei culturen door elkaar vinden we in Zuid-Africa. Vooral in Kaapstad zien we dat dit een totale ramp is, Kaapstad heeft namelijk de hoogste criminaliteitscijfers van de hele wereld. Ik heb vrienden die daar wonen en die gaan elke dag met hun revolver naar school. Elke dag worden er ongeveer 10 mensen neergeschoten omdat ze een andere huidskleur, nationaliteit of godsdienst hebben.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be