Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Links en genocidair? Open brief aan Pelgrim (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99507)

Kallikles 16 december 2007 11:36

Links en genocidair? Open brief aan Pelgrim

Beste Pelgrim,

Ik zie dat je op je persoonlijk profiel een link met naam "Radio Mille Collines" hebt geplaatst die naar de website van de RTBF verderleidt. Je bekritiseert graag andere linksen o.w.v. hun "ideologische correctheid", maar is het nog links om zo de spot te drijven met de slachtoffers van de Rwandese genocide en tegelijkertijd hier in België op te roepen tot haat tegen Franstalige medeburgers?

Graag een eerlijk antwoord, zonder argumenten ad hominem.

Met vriendelijke groet,
Kallikles

mcielen 16 december 2007 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 3150215)
Beste Pelgrim,

Ik zie dat je op je persoonlijk profiel een link met naam "Radio Mille Collines" hebt geplaatst die naar de website van de RTBF verderleidt. Je bekritiseert graag andere linksen o.w.v. hun "ideologische correctheid", maar is het nog links om zo de spot te drijven met de slachtoffers van de Rwandese genocide en tegelijkertijd hier in België op te roepen tot haat tegen Franstalige medeburgers?

Graag een eerlijk antwoord, zonder argumenten ad hominem.

Met vriendelijke groet,
Kallikles

Meen je deze post nu echt serieus? Moest je deze vraag aan mij stellen, zou ik je het volgende antwoorden:

Het verwijzen naar de webstek van de RTBF met een link die als naam heeft "Radio Mille Collines" is op geen enkele manier getuige van het spotten met de slachtoffers van de Rwandese genocide. Het getuigt enkel van het gelijkstellen van de haatopwekkende RTBF met de haatopwekkende eerdergenoemde RMC.

Noch ikzelf, noch Pelgrim, noch de V-SB roepen op tot haat tegen Franstalige medeburgers. Integendeel. Lees er gerust de beginselverklaring van de V-SB op na, en kijk ook eens op http://www.reddesolidariteit.org.

Het antwoord van Pelgrim laat ik uiteraard aan hem over, maar je bericht neigt naar laster. Indien je bewijzen hebt voor het oproepen tot haat tegen welke bevolkingsgroep dan ook, dan vraag ik je die hier te plaatsen, indien je die bewijzen niet kan leveren, beschouw ik je bericht als pure laster.

Jaani_Dushman 16 december 2007 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 3150215)
maar is het nog links om zo de spot te drijven met de slachtoffers van de Rwandese genocide

Dus als men het Vlaams-nationalisme op één hoop gooit met de collaboratie en het fascisme, is dat ook spotten met de slachtoffers van de holocaust. Als we uw conclusie doortrekken, zou Antifa een anti-semitische beweging zijn.

StevenNr1 16 december 2007 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mcielen (Bericht 3151574)
Het getuigt enkel van het gelijkstellen van de haatopwekkende RTBF met de haatopwekkende eerdergenoemde RMC.

Da 's tzelfde

mcielen 16 december 2007 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3151678)
Da 's tzelfde

Dat is iets totaal anders, en dat niet inzien, getuigt enkel van slechte wil. Wat de RTBF bezig is op dit moment, is inderdaad aanzetten tot haat tegen de Vlamingen. Nergens worden daarmee echter de slachtoffers van de genocide gebanaliseerd!

Jaani_Dushman 16 december 2007 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3151678)
Da 's tzelfde

Dus als men waarschuwt dat het VB op dezelfde weg is als het nazisme, dan spot men met de slachtoffers van de holocaust??

StevenNr1 16 december 2007 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mcielen (Bericht 3151680)
Wat de RTBF bezig is op dit moment, is inderdaad aanzetten tot haat tegen de Vlamingen. Nergens worden daarmee echter de slachtoffers van de genocide gebanaliseerd!

Mag ik eens een linkje dat antoont dat men op de RTBF aanzet tot genocide tegen Vlaamse kakkerlakken aub

Jaani_Dushman 17 december 2007 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3151709)
Mag ik eens een linkje dat antoont dat men op de RTBF aanzet tot genocide tegen Vlaamse kakkerlakken aub

Over de gradatie van racisme, kan gediscussieerd worden.

Maar het is altijd goed om te kijken tot wat racisme kan leiden. Ik neem aan dat jij het met mij eens bent, wanneer ik zeg dat we in het geval van racisme altijd waakzaam moeten zijn. En dat we niet mogen vergeten wat er in het verleden gebeurd is, want anders gebeurt het terug.

StevenNr1 17 december 2007 00:08

Is de RTBF racistisch?

Jaani_Dushman 17 december 2007 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3151796)
Is de RTBF racistisch?

Ja.

StevenNr1 17 december 2007 00:10

Ach zo?

jamás será vencido 17 december 2007 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3151797)
Ja.

Waar en waarom?
Beschouwen zij dan de vlamingen als een minderwaardig ras?

Jaani_Dushman 17 december 2007 00:27

Ik vind het vreemd dat links nu ineens partij zou moeten trekken voor een racistische zender, louter omdat ze Franstalig is.

Breda 17 december 2007 00:28

Vlamingen zijn geen ras ....laat staan een volk ...net als de Nederlander of Spanjaard

Vlaanderen en Wallonië zijn een groep bij elkaar geraapte volken
net zoals het geval is in NL

Jonas Elossov 17 december 2007 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3151797)
Ja.

Ik erger mij nogthans veel meer aan de subjectieve VRT dan de RTBF hoor... Echt hatelijk hoe ze de laatste tijd het flamingantisme promoten.

jamás será vencido 17 december 2007 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3151839)
Ik vind het vreemd dat links nu ineens partij zou moeten trekken voor een racistische zender, louter omdat ze Franstalig is.

Indien rtbf een racistische zender is,
dan ben ik daar uiteraard geen voorstander van,
Ik wil je stelling dus ondersteunen MAAR
ik zou echter graag hebben dat je me dan eerst zegt waar dat rtbf racistisch is.
En waar zij een bepaald volk dus als een minderwaardig ras beschouwt?

StevenNr1 17 december 2007 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3151839)
een racistische zender

Nogmaals: 'Ach zo?'

Breda 17 december 2007 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 3151843)
Ik erger mij nogthans veel meer aan de subjectieve VRT dan de RTBF hoor... Echt hatelijk hoe ze de laatste tijd het flamingantisme promoten.

VRT ..........VB als sponser :lol:

maar ff to the point ....de NOS (in NL) woord vaak beschuldigd van te Links zijn .....so what Den Haag ;-)

jamás será vencido 17 december 2007 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 3151843)

Mee eens,
je kan je aan tal van traditionele ideologische media ergeren.

En er zijn verschillende redenen om dat te doen,
maar dan wel met juiste argumenten,
en niet met nationalistische drogredenen,
zoals de vrouwen en mannen van meervoud.

Jaani_Dushman 17 december 2007 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3151857)
Mee eens,
je kan je aan tal van traditionele ideologische media ergeren.

En er zijn verschillende redenen om dat te doen,
maar dan wel met juiste argumenten,
en niet met nationalistische drogredenen,
zoals de vrouwen en mannen van meervoud.

Dus ik mag mij niet ergeren aan racisme omdat ik bij Meervoud ben?? 8O
Mag ik mij dan evenmin ergeren aan het Vlaams Blok?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be