Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum
(Bericht 3153449)
Gezien dat Ron Paul voornamelijk scoort op het internet en niet in de peilingen en gezien hoe vaak men het hier op dit forum over hem heeft vermoed ik dat zijn aanhang voornamelijk uit internationale hoek komt. Ik weet niet of dat ook dit donatie record kan verklaren. Dit is misschien wel tegen de regels maar waarschijnlijk gaat het hier om vele kleine donaties waardoor het te omvangrijk is om het adequaat te controleren.
|
In een essay van Michael Kinsley dat in TIME gepubliceerd werd onder de titel "Libertarians Rising" stond het volgende in verband met Paul:
"The computer revolution has bred a generation of smart loners, many of them rich and some of them complacently Darwinian, convinced that they don't need society--nor should anyone else. They are going to be an increasingly powerful force in politics."
Op de Engelstalige Wikipedia staat dan weer te lezen:
"The
U.S. News blog reported that his comparatively small number of supporters 'have flocked to the Internet with such enthusiasm that Paul is now showing up among the much richer candidates in various measures of Internet traffic'."
Ik kan me echt mateloos ergeren aan het gebrek aan informatie over Paul's voorstellen en beleid, in het bijzonder op Europese Ron-for-President sites. Het lijkt wel dat hij een goede kandidaat is
no matter what omdat hij gewoon niet echt to één van beide grote partijen behoort. Wat zijn beleid is kan blijkbaar weinig mensen schelen. Vele Europeanen weten ook ronduit NIETS over zijn beleid.
Hoeveel van diegenen die hem steunen weten, bijvoorbeeld, dat hij voor de illegalisatie van abortus is? Weinigen schijnen ook te weten hoe isolationistisch hij is. Ja, het zou met hem als President gedaan zijn met de agressieve buitenlandpolitiek van de VS, maar er zou geen multilateralistische ingesteldheid voor in de plaats komen. Paul wil namelijk zelfs dat de VS zich terugtrekt uit de VN! Hij wil ook dat de bewaking van de grens met Mexico verstevigd wordt en dat illegale immigranten aan hun lot worden overgelaten. Hij is trouwens ook voor de herinvoering van goud en zilver als betaalmiddel. Hij wil overigens ook de sociale zekerheid, die al belabberd is in de VS, terugdringen.
Weinig van dit alles lijkt bekend te zijn bij zijn aanhangers op het internet, en dan in het bijzonder bij zijn Europese aanhangers.
Ik denk trouwens dat de enige reden dat Paul hier zichtbaarheid heeft is dat zijn aanhang vooral uit jonge internetgebruikers bestaat. Voor de rest lijkt er in Amerika slechts een zeer beperkt, om niet te zeggen geen, draagvlak te bestaan voor zijn campagne.
Ik stoor me ook aan het feit dat er EUROPEANEN (laat ik het nog duidelijker stellen: niet-Amerikanen wonende in Europa) zijn die geld inzamelen voor hem en die campagne voeren voor hem. Als, ik geef een puur hypothetisch voorbeeld, er tijdens de Franse verkiezingen een Amerikaanse groep geweest was die geld inzamelde voor, bijvoorbeeld, Sarkozy en en ook campagne voerde voor hem, dan hadden de meeste Europeanen (en in het bijzonder die Europeanen die nu campagne voeren voor Paul) hun verontwaardiging en afschuw uitgeschreeuwd op alle mogelijke manieren.