Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Van Hecke en Morel opgepakt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99600)

Kay_ 18 december 2007 11:15

Van Hecke en Morel opgepakt

Blijkbaar zijn Van Hecke en Morel opgepakt na schermutselingen omdat enkele gemeenteraadsleden in het Frans het woord voerden.

Weet iemand iets meer over wat er precies gebeurd is?

lomeanor 18 december 2007 11:21

Citaat:

18/12 Kopstukken Vlaams Belang opgepakt op gemeenteraad Wezenbeek-Oppem

Op de bijeenkomst van de gemeenteraad van Wezembeek-Oppem waren er gisterenavond incidenten. Toen een Franstalig raadslid in het Frans het woord voerde, stonden enkele Vlaamse actievoerders in de zaal recht om hiertegen te protesteren.

Onder hen bevonden zich Frank Vanhecke, voorzitter van het Vlaams Belang, en Marie-Rose Morel, een kopstuk van de extreem-rechtse partij. Zij werden administratief aangehouden.

De raadszitting verliep vrij moeizaam omdat buiten het gebouw een honderdtal Vlaamse actievoerders luidruchtig slogans bleven roepen, zoals "Belgie barst", die in de raadzaal duidelijk te horen waren.
http://www.gva.be/nieuws/Politiek/default.asp?art={9DF5E44F-0BD7-4414-A61A-517FA0C89C5F}

Geert C 18 december 2007 11:23

Hier is al ergens een topic over geloof ik...

C uit W 18 december 2007 11:23

Als je wil weten wat er gebeurt bij zo'n dingen moet je gewoon aanwezig zijn ;)

Kay_ 18 december 2007 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3154632)
http://www.gva.be/nieuws/Politiek/default.asp?art={9DF5E44F-0BD7-4414-A61A-517FA0C89C5F}

Het is vandaar, ergens anders las ik dat het om schermustelingen ging, volgens andere bronnen gewoon protest...

Kay_ 18 december 2007 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 3154638)
Als je wil weten wat er gebeurt bij zo'n dingen moet je gewoon aanwezig zijn ;)

Als ik de tijd had ;-)

lomeanor 18 december 2007 11:26

Het moet daar een leuke grimmige sfeer geweest zijn.

Ik kan het me zo voorstellen: machtsvertoon binnen de raadzaal van franskiljons die beseffen dat ze hun Belgique aan het verliezen zijn, terwijl van buiten kreten van "België Barst!" klinken. De tijd is rijp om er een einde aan te maken. Belgique zal het niet lang meer trekken.

lomeanor 18 december 2007 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 3154644)
Als ik de tijd had ;-)

idem

Kazan 18 december 2007 11:37

Moet de politie normaal gezien niet diegene die de wet breekt oppakken ipv diegene die oproept om de wet te respecteren?
Probeer dát maar eens uit te leggen in het buitenland.

Burkide 18 december 2007 11:39

[consequente-VB'er-die-altijd-klaagt-wanneer-vakbonden-op-straat-komen-modus]Een schande! Wat denken die Van Hecke en Morel wel? Politiek hoort in het Parlement, of in dit geval de gemeenteraad, door die gemeenteraadsleden in kwestie, beoefend te worden.[/modus]

:twisted:

Burkide 18 december 2007 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3154681)
Moet de politie normaal gezien niet diegene die de wet breekt oppakken ipv diegene die oproept om de wet te respecteren?

De vraag stellen is hem beantwoorden.

Herr Oberst 18 december 2007 12:33

Het blijft duidelijk dat er in dit land slechts één geloofwaardige Vlaams-nationale partij is. Goede actie van Voorpost, NSV, KVHV en VB, meer van dat!

Kortaf 18 december 2007 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3154645)
Het moet daar een leuke grimmige sfeer geweest zijn.

Ik kan het me zo voorstellen: machtsvertoon binnen de raadzaal van franskiljons die beseffen dat ze hun Belgique aan het verliezen zijn, terwijl van buiten kreten van "België Barst!" klinken. De tijd is rijp om er een einde aan te maken. Belgique zal het niet lang meer trekken.

Dit is de slechtste manier om die gemeenten te behouden.

Of hebben een bepaald soort Vlaamsnationalisten na Brussel nu ook al de zes faciliteitengemeenten opgegeven?

Pelgrim 18 december 2007 12:38

samen gezellig intiem in de cel? :D

Zwartengeel 18 december 2007 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3154821)
Dit is de slechtste manier om die gemeenten te behouden.

Of hebben een bepaald soort Vlaamsnationalisten na Brussel nu ook al de zes faciliteitengemeenten opgegeven?

Dit lijkt mij stilaan een 'kip-en-het-ei' discussie aan het worden.

Met de bedoeling de loyaliteit van de Franstaligen bij Vlaanderen te leggen zijn dergelijke acties uiteraard contraproductief te noemen, maar de lont is rond Brussel ook pas echt in het kruitvat gestoken door de voortdurende eis tot aanhechting van de faciliteitengemeenten bij Brussel.

Vraag is dan wel wat er precies het best zou dienen te gebeuren.

lomeanor 18 december 2007 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3154834)

Met de bedoeling de loyaliteit van de Franstaligen bij Vlaanderen te leggen zijn dergelijke acties uiteraard contraproductief te noemen, maar de lont is rond Brussel ook pas echt in het kruitvat gestoken door de voortdurende eis tot aanhechting van de faciliteitengemeenten bij Brussel.

Mee eens.

Kortaf 18 december 2007 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3154834)

De enige die hier (misschien) beter van wordt, is het VB. Ik kots van dit soort partijpolitiek misbruik van de Rand, net als ik kots van het misbruik dat Leterme en de Vlaamse partijen er tijdens de zomer van gemaakt hebben om hun regering op de been te krijgen.

Citaat:

Vlaanderen moet aantrekkelijker zijn dan Brussel en zo de meerderheid van de bewoners van die gemeenten voor zich winnen.

Vlaams-nationalist 18 december 2007 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3154824)

Op een bus, en ja het was best gezellig!

Uh-Huh 18 december 2007 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3154824)

En dat eist waarschijnlijk ook nog om serieus genomen te worden als politici... :roll:

Anna List 18 december 2007 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3154896)
En dat eist waarschijnlijk ook nog om serieus genomen te worden als politici... :roll:

nu wordt je wel heel expliciet ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be