Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Miss Belgie uitgefloten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99605)

gm10 18 december 2007 14:08

Miss Belgie uitgefloten

Kijk ik ben doodbeschaamd als ik dit moet uitleggen aan collega's hier. Je gaat zo'n meisje toch niet beginnen uitfluiten - dat is zo vernederend. De Vlamingen schieten hier weer eens in eigen voet. Ze tonen zich als agressieve, intolerante smeerlappen.

http://news.bbc.co.uk/media/avdb/new...ad=1&ct=50

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/7148307.stm

willem1940NLD 18 december 2007 14:13

Ik meende van Nederlandse radio te hebben begrepen dat een Miss België volgens vastgelegde "spelregels" zowel frans als nederlands zou moeten beheersen .... ?

Jaani_Dushman 18 december 2007 14:13

De mening van de organisatoren is sprekend:

"It is the least painful thing," she said. "I would consider it different if they had said: 'Miss Belgium is an ugly girl'."

Liever blijk geven van desinteresse in 60% van het land, dan lelijk zijn... :roll:

Jaani_Dushman 18 december 2007 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 3154963)
Ik meende van Nederlandse radio te hebben begrepen dat een Miss België volgens vastgelegde "spelregels" zowel frans als nederlands zou moeten beheersen .... ?

Ik denk dat dat de ongeschreven regels zijn.

robert t 18 december 2007 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10 (Bericht 3154953)
Kijk ik ben doodbeschaamd als ik dit moet uitleggen aan collega's hier. Je gaat zo'n meisje toch niet beginnen uitfluiten - dat is zo vernederend. De Vlamingen schieten hier weer eens in eigen voet. Ze tonen zich als agressieve, intolerante smeerlappen.

Eigen schuld, dikke bult. Bimbo's die zich kandidaat stellen voor een vleeskeuring dienen tenminste beide landstalen te kennen. Dat dit stuk onbenul uitgefloten werd is niet meer dan normaal. En de lieflijke benamingen waarmee je afsluit zijn dan ook perfect toepasselijk op jezelf.

Jaani_Dushman 18 december 2007 14:26

Ze mogen ze volgende keer ook eens testen op de kennis van de derde nationale taal, vind ik.

Uh-Huh 18 december 2007 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3154964)

"It is the least painful thing," she said. "I would consider it different if they had said: 'Miss Belgium is an ugly girl'."

Liever blijk geven van desinteresse in 60% van het land, dan lelijk zijn... :roll:

Dat hoopje boertige primitievelingen kun je moeilijk als 60% van het land beschouwen.

Jaani_Dushman 18 december 2007 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3154994)
Dat hoopje boertige primitievelingen kun je moeilijk als 60% van het land beschouwen.

Of je het nu leuk vindt of niet, dat hoopje boertige primitievelingen maakt wel degelijk 60% van je land uit.

StevenNr1 18 december 2007 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3154964)

Het zou me niet verbazen moest een groot deel van uw geliefde 60% niets geven om de taal die de winnares van een schoonheidswedstrijd spreekt zolang ze er maar goed uitziet en enkel een badpak aan heeft op de foto's in de gazet.

Pantoffeldiertje 18 december 2007 14:34

Citaat:

Ik ben een boer dus? :) Erger nog, ik woon in de Westhoek. Dus catalogiseert u mij direct naast boer Jef. En de Duitsers zijn allemaal Nazi's, de Fransen stinken, de Hollanders ook maar dan naar kaas, etc. Heerlijk, achterhaalde clichés.

(Tenzij het sarcasme is, wat ik moeilijk verteer na deze rampzalige schooldag ;))

(En er zijn wel degelijk meer Vlamingen dan Walen)

StevenNr1 18 december 2007 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3154998)
Of je het nu leuk vindt of niet, dat hoopje boertige primitievelingen maakt wel degelijk 60% van je land uit.

Naar 't schijnt behoren Uh-Huh en ik ook tot die 60% van dit land. En wij zijn geen boertige primitievelingen. (Denk ik.)

Pantoffeldiertje 18 december 2007 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3155004)
Het zou me niet verbazen moest een groot deel van uw geliefde 60% niets geven om de winnares van een schoonheidswedstrijd

Beter.

StevenNr1 18 december 2007 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje (Bericht 3155010)
Beter.

Ook al. (Zonder die 'spreekt' dan toch.)

Pantoffeldiertje 18 december 2007 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3155012)
Ook al. (Zonder die 'spreekt' dan toch.)

Sorry ;)

Wat een klucht trouwens. Schoonheidswedstrijden. Geen aandacht meer aan besteden en afvoeren die handel EN VOORAL geen prominente politieke rol eraan geven.

Kazan 18 december 2007 14:56

Citaat:

En dan zijn wij de racisten zeker?

StevenNr1 18 december 2007 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3155035)
En dan zijn wij de racisten zeker?

Inderdaad.

Raf 18 december 2007 15:02

Citaat:

De aard van het beestje komt uiteindelijk toch naar boven.

vlijmscherp 18 december 2007 15:22

Citaat:

http://news.bbc.co.uk/media/avdb/new...ad=1&ct=50

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/7148307.stm

maar dat iemand die een land vertegenwoordigt nauwelijks de taal spreekt van de meerderheid van de bevolking, daar ben je uiteraard niet doodbeschaamd voor?

Vlaams-nationalist 18 december 2007 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 3155045)
De aard van het beestje komt uiteindelijk toch naar boven.

Inderdaad, Leterme zei het reeds, ze zijn gewoon te dom om Nederlands te leren. Nooit gedacht dat ik het met jou eens zou zijn. 8-)

Geert C 18 december 2007 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist (Bericht 3155082)
Inderdaad, Leterme zei het reeds, ze zijn gewoon te dom om Nederlands te leren. Nooit gedacht dat ik het met jou eens zou zijn. 8-)

Het is daarom dat ze Tsjechisch geleerd heeft zeker? :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be