Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Waar Leterme faalt slaagt Verhofstadt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99663)

Tommm 19 december 2007 11:15

Waar Leterme faalt slaagt Verhofstadt

Na een half jaar anmodderen is het duidelijk wie competent is en wie niet. Ik hoop dat dit door de kiezer in 2009 beloond wordt. Hoop doet leven!

vlijmscherp 19 december 2007 11:16

Verhofstadt heeft enkel de problemen op de lange baan geschoven, de kiezer zal in 2009 daarover moeten beslissen, dat is waar.

omaplop 19 december 2007 11:17

Lukken??? Eerst eventjes afwachten he, ik twijfel er sterk aan of na de Kerstvakantie de mayonaise zal pakken!!!

In ieder geval 14 dagen zal ze zeker standhouden!!

Enfin, de ministerpostjes zijn verdeeld en lukken of niet ze zijn weer voor twee jaar verzekerd van een royaal inkomen!!

Tommm 19 december 2007 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3156631)
Lukken??? Eerst eventjes afwachten he, ik twijfel er sterk aan of na de Kerstvakantie de mayonaise zal pakken!!!

In ieder geval 14 dagen zal ze zeker standhouden!!

Enfin, de ministerpostjes zijn verdeeld en lukken of niet ze zijn weer voor twee jaar verzekerd van een royaal inkomen!!

Wat is dat voor een kinderachtig argument, daar is elke regering toch van verzekerd? Denk je dat Leterme voor zijn rol als formateur niet betaald werd?

verten 19 december 2007 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3156634)
Wat is dat voor een kinderachtig argument, daar is elke regering toch van verzekerd? Denk je dat Leterme voor zijn rol als formateur niet betaald werd?

Bovendien zijn er niet eens staatssecretarissen in deze regering en zitten we ook niet aan het maximaal aantal toegelaten ministers. Dat zegt wel iets over het clichébeeld van op geld beluste politici :roll:

jevaly 19 december 2007 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3156634)

ja. de rol van formateur/informateur is niet bezoldigd.

Tavek 19 december 2007 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevaly (Bericht 3156645)

Maar in de tussentijd was hij premier en senator als ik me niet vergis....daar krijgt hij wel geld voor ;)

vlijmscherp 19 december 2007 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3156652)
Maar in de tussentijd was hij premier en senator als ik me niet vergis....daar krijgt hij wel geld voor ;)

premier? neen dus
senator wel.

Tommm 19 december 2007 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevaly (Bericht 3156645)

Echt? Wist ik niet. Maar Tavek heeft gelijk dat hij een heel mooi loon als senator ontving.

straatrue 19 december 2007 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3156664)
Echt? Wist ik niet. Maar Tavek heeft gelijk dat hij een heel mooi loon als senator ontving.

Leterme mag nu zelfs enkele maanden gratis stage lopen bij Verhofstadt.

vlijmscherp 19 december 2007 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3156688)
Leterme mag nu zelfs enkele maanden gratis stage lopen bij Verhofstadt.

om nadien de stront op te moeten kuisen natuurlijk.

straatrue 19 december 2007 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3156691)
om nadien de stront op te moeten kuisen natuurlijk.

Hij mag eerst beginnen met zijn eigen knoeiboel op te kuisen.

Burkide 19 december 2007 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3156628)
Verhofstadt heeft enkel de problemen op de lange baan geschoven, de kiezer zal in 2009 daarover moeten beslissen, dat is waar.

Zo lang is die baan zelfs niet. Wat als we in maart nog mijlenver van een communautair akkoord zitten? Dan dreigt de "chaos" opnieuw te beginnen. Neen, ik vermoed dat dit een tamelijk instabiele interimregering zal worden.

Geert C 19 december 2007 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3156715)
Zo lang is die baan zelfs niet. Wat als we in maart nog mijlenver van een communautair akkoord zitten? Dan dreigt de "chaos" opnieuw te beginnen. Neen, ik vermoed dat dit een tamelijk instabiele interimregering zal worden.

Het is ook maar een interimregering, de machtsbalans tussen parlement en regering zal dus onvermijdelijk een beetje verschuiven in de richting van het parlement wat de regering inderdaad instabieler maakt.

stropdrager 19 december 2007 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3156664)

Net zoals de andere senatoren; dus wat is uw probleem?

stropdrager 19 december 2007 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3156715)

Juist, in januari zullen de verschillende partijen van de interimregering al ruzie maken.

Montalcino 19 december 2007 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3156625)
Na een half jaar anmodderen is het duidelijk wie competent is en wie niet. Ik hoop dat dit door de kiezer in 2009 beloond wordt. Hoop doet leven!

Ik hoop dat je toch nog in staat bent om te nuanceren. Verhofstadt legde de lat heel wat lager met zijn interimregering. Het is even belachelijk als de door jou gehate kampioen net niet over 2m20 kan springen uitlachen en je je persoonlijk favoriet toejuicht als hij over 1m10 huppelt.

En wat de kiezer betreft... Die zal zeker niet belonen dat degene die weggestemd werd weer premier werd, zij het tijdelijk. De demcratisch ingestelde kiezer toch niet.

Distel 19 december 2007 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3156625)
Na een half jaar anmodderen is het duidelijk wie competent is en wie niet.

Competent waarin is dan weer een andere kwestie...

Citaat:

Ik hoop dat dit door de kiezer in 2009 beloond wordt. Hoop doet leven!
Ik hoop het ook. Nog wat meer stemmen van de VLD naar pakweg LDD zou een goeie zaak zijn.

C uit W 19 december 2007 13:04

Inderdaad, Verafstoot heeft nog geen drie weken nodig gehad om de PS alles te geven wat ze wou, deze keer zelfs tegen de wensen van de MR in.

Travis66 19 december 2007 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 3156840)
Inderdaad, Verafstoot heeft nog geen drie weken nodig gehad om de PS alles te geven wat ze wou, deze keer zelfs tegen de wensen van de MR in.

Hehe, Verhofstadt RULEZ. Doet pijn hé :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be