Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   N-VA stapt niet mee in de noodregering. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99666)

Weezer 19 december 2007 11:58

N-VA stapt niet mee in de noodregering.

Ik lees net op de site van de VRT, dat N-VA niet meestapt in de regering en hun kartelpartner CD&V wel. Hoe kan dat? Je hebt toch gemeenschappelijke kandidatenlijsten en zo?

vrijevlaming 19 december 2007 12:04

Als de 6 of 7 n-va leden zeggen dat ze geen vertrouwen geven in de regering en niet meestappen in die regering, wat is dan het probleem? Kan toch perfect?

Weezer 19 december 2007 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 3156716)
Als de 6 of 7 n-va leden zeggen dat ze geen vertrouwen geven in de regering en niet meestappen in die regering, wat is dan het probleem? Kan toch perfect?

Ik heb er geen problemen mee, ik vroeg me alleen af hoe het kon. Qua bevoegdheden in een kartel en zo.

van exaerde herman 19 december 2007 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 3156716)

wel raar natuurlijk.wat gaan ze maandag doen,als er een vertrouwensstemming is in het parlement?.

Weezer 19 december 2007 12:13

Heeft dit gevolgen voor de onderlinge verhoudingen binnen het kartel?

bk232214 19 december 2007 13:28

het is wel

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3156704)
Ik lees net op de site van de VRT, dat N-VA niet meestapt in de regering en hun kartelpartner CD&V wel. Hoe kan dat? Je hebt toch gemeenschappelijke kandidatenlijsten en zo?

Wij zijn er belangen nog niet er zal gevochten worden voor de postjes ,en er kunnen nog altijd overlopers zijn op het laatste moment .In ieder geval met de verkiezing in 2009 zal de afrekening gepresenteerd worden mischien vroeger grote winst voor C-N.V.

:vlaander:

vulpes 19 december 2007 13:30

'k dacht gelezen te hebben dat men aan de vergadering morgen ging vragen of men de regering vanop de parlementsbanken ging steunen of niet..

men zou geen minister leveren.. als jo vandeurzen minister wordt betekent dat wel, als ik mij niet vergis, dat er in principe een limburgs zeteltje wordt ingenomen door een n-va'er.

HAMC 19 december 2007 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3156704)

Dat zou er verdekke nog aan moeten mankeren, de NVA die even Belgie gaat redden. Kom nou.

Jazeker 19 december 2007 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3156926)
Dat zou er verdekke nog aan moeten mankeren, de NVA die even Belgie gaat redden. Kom nou.

2

HAMC 19 december 2007 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3156934)
2

Ja, want het gaat nog verder hè, in maart zou Leterme dan premier worden. Op welk regeringsprogramma? Met welke staatshervorming?

HAMC 19 december 2007 13:42

Die godverdommese CVP kwallen gaan ons weer verkopen. Als ik BDW ben stap ik er nu helemaal uit anders gaat zich 2009 wreken, garantie!

Jazeker 19 december 2007 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3156941)
Ja, want het gaat nog verder hè, in maart zou Leterme dan premier worden. Op welk regeringsprogramma? Met welke staatshervorming?

Ik voel het ook komen. Men maakt het trouwens nu zo ingewikkeld dat de gewone mens niet meer volgt in de hoop dat in 2009 er weer gewoon op gewoonte wordt gestemd.

Maar BDW moet in geval van regeringsdeelname dat nog altijd voorleggen aan een N-VA congres. En daar wacht ik op.

EXTREEM 19 december 2007 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3156941)

We zijn het toch gewoon van de CD&V dat ze kiezen voor postjes.
Waar is die vette vis van de NV-A:lol:
Leterme geeft zo maar een postje aan cdh,die nu voor een postje wel in een intriemregering stapt.
VHS heeft weer eens de walen bediend

straatrue 19 december 2007 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3156952)
Ik voel het ook komen. Men maakt het trouwens nu zo ingewikkeld dat de gewone mens niet meer volgt in de hoop dat in 2009 er weer gewoon op gewoonte wordt gestemd.

Maar BDW moet in geval van regeringsdeelname dat nog altijd voorleggen aan een N-VA congres. En daar wacht ik op.

Ze gaan tegen stemmen, terwijl ze geeneens meer nodig zijn :-):-):-):lol::lol:

longhorn 19 december 2007 13:53

NVA verdient respekt. Wat een klucht, die noodregering, zo wordt een Waalse vakbondsman minister van Werk. Hoe onnozel kan je zijn?

Jazeker 19 december 2007 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3156958)

Volg jij de actualiteit niet meer? Er is momenteel een INTERIMregering voor hooguit drie maanden waaraan N-VA niet zal deelnemen. De echte regering moet nog steeds gevormd worden. Je smileys zijn juist een misplaatste wrange grijns uit verlatingsangst. Vanavond eten we coq au vin...

straatrue 19 december 2007 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3156971)
Vanavond eten we coq au vin...

Smakelijk

HAMC 19 december 2007 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3156958)

Lach toch nog maar niet te vroeg want als NVA er nu uitstapt en de CD&V blijft erin om ons nog eens te verraden voor postjes betwijfel ik of u gaat lachen in 2009.

Jazeker 19 december 2007 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3156974)
Lach toch nog maar niet te vroeg want als NVA er nu uitstapt en de CD&V blijft erin om ons nog eens te verraden voor postjes betwijfel ik of u gaat lachen in 2009.

Hoor ze juichen om een ongezien precedent. Dit land kan geen regering meer vormen en dus juichen ze om een noodvehikel dat enkele lopende dossiers uit het slop moet trekken. Dat iemand die in het moeras wegzinkt juicht om een grasspriet om aan vast te houden, dat begrijp ik nog, maar DIT gaat er gewoon over. :-D

straatrue 19 december 2007 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3156974)

2009 = eeuwigheid in de politiek

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be