job |
19 december 2007 13:31 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie
(Bericht 3156836)
Nooit meer van mijn leven ga ik met de trein op reis vanuit Brussel.
Het franstalig personeel van het treinstation Brussel Zuid waren allesbehalve vriendelijk.
Althans, dat we in het nederlands begonnen, want tegen franstalige reizigeres waren diezelfde personeelsleden vriendelijk en behulpzaam.
We zijn dan nog eens op de verkeerde trein gezet dankzij zo'n boertig franstalig mens, die we amper verstonden.
Daardoor hebben we onze trein gemist en waren we verplicht nieuwe tickets te kopen en 3 uur wachten in het station. :roll:
Een klacht naar NSBM is onderweg.
|
Mijn ervaringen met de NMBS, en met de conducteurs in het bijzonder waren op taalkundig én klantvriendelijk gebied altijd héél goed, overal in België.
Doch onlangs kreeg ik te maken met een rabiate Vlamingenhater aan het loket van een station in een Waals-Brabants stadje.
Alhoewel er géén enkele aanleiding was, deed hij héél hautain, maakte insinuerende beledingen terwijl er nog andere reizigers bij waren. Zij schaamden zich in zijn plaats.
Hij gaf me zelfs verkeerde tickets.
In plaats van zich klantvriendelijk op te stellen, gebruikte hij me degelijk als pispaal voor zijn opgekropte franskiljonne kronkelgedachtenideeën.
Ik heb dan ook 's anderdaags klacht ingediend bij de klantendienst van de NMBS, per e-mail. Ik ontving een automatisch antwoord. Een maand lang hoorde ik er niks van. Toen heb ik mijn klacht overgemaakt aan de ombudsdienst van de NMBS, ook per mail. Hierop ontving ik (we zijn nu zo'n 2 weken veder) nog steeds géén reactie. Ik wacht nog 14 dagen alvorens ik mijn klacht terug zal herhalen, herhalen, en herhalen,... tot ik een gemeend antwoord krijg...
Ik ben eens benieuwd.
|