Uh-Huh |
19 december 2007 20:47 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto
(Bericht 3157720)
Ik hoef niks te bewijzen, ik weet alleen dat het Belang meer begaan is met die problematiek van onveiligheid en multikul, de andere partijen zijn bekommert zolang ze stemmen kunnen ronselen van allochtonen, daarna houdt het op, kijk in Antwerpen, ik dacht dat er geen enkele allochtoon van de jongste gemeenteraadsverkiezingen in de gemeenteraad zit, alhoewel er verschillende nogal wat stemmen gehaald hadden en hen veel belooft was.
Evenzo wat veiligheid betreft, sla de kranten maar eens open en lees wat er allemaal gebeurt en hoe snel gevaarlijke criminelen terug vrijkomen.
|
Dat is uw perceptie, waarschijnlijk omdat u zich niet informeert, maar in werkelijkheid heeft elke (serieuze) partij een standpunt over veiligheid en immigratie/integratie. Maar het kan zijn dat u het niet eens bent met dat standpunt en dat is dan voer voor een andere discussie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto
(Bericht 3157720)
En multicultuur werkt volgens mij niet omdat iedere cultuur zich terugtrekt in zijn eigen gedacht en leefwereld, men leeft niet met elkaar maar naast elkaar.
|
Het hangt ervan af hoe u 'multicultuur' definieert. In mijn perceptie heerst er binnen de autochtone bevolking ook een 'multicultuur' en ik denk niet dat u dit (volledig) kan wijten aan immigranten of allochtonen. De mondialisering van de wereld speelt hierin ook een grote rol. Volgens mij is het nu zelfs praktisch onmogelijk geworden om alleen al de autochtonen van de maatschappij te groeperen in een soort van 'monocultuur', laat staan dat zoiets ooit zou kunnnen slagen met de allochtonen erbij.
Soit, dit is allemaal wel off-topic.
|