Jazeker |
19 december 2007 17:57 |
Wow, ik heb geschiedenis in huis...
Citaat:
29. HP LaserJet 4L (1993)
Photograph: Courtesy of HP
Before the LaserJet 4L came on the scene, printing a professional-looking resume meant either purchasing a very large and very expensive printer or heading down to a print shop and paying pricey per-page fees (as well as reprinting fees, since the first page never came out quite the way you wanted it to). With the 4L (pdf), the era of personal laser printing arrived. It was small enough to fit comfortably on a table and cost $849, the first laser to be priced at under $1000 out of the gate. The workhorse LaserJet 4L can still be found on some PC World editors' desks, and can be had for less than $50 on eBay.
|
Uit: The 50 Best Tech Products of All Time (PC World)
Tof om zien dat ik een mijlpaal uit de geschiedenis hier nog steeds voor dagdagelijks gebruik heb staan. :-D Het ding maakt nog steeds prachtige afdrukken, al heeft ie met grijstinten zoals op google maps kaartjes wel problemen. Een veeleisend computerfanaat (ik ga het woordje 'nerd' maar vermijden... ergens in de reacties op mijn post duikt dat wel weer op) anno 2007 die nog steeds tevreden is over zijn printer die anno 1993 op de markt kwam... il faut le faire.
Ok, ik geef toe, dit gaat een nerd-topic worden.
De printer die ik daarvoor had was de HP Deskjet 500 die naar ik zo hoor ook een fenomeen was. De eerste inkjet printer die niet meteen wat tandwielen naar je hoofd mikte en intussen het bloed dat eruit stroomde niet met inkt bevuilde. Hoewel de handleiding vertelde dat het gebruik moest beperkt worden tot 50 bladen per dag, trok het ding er duizenden en bleef leven (cf. de Laserjet 4L die hier nog staat... het ding heeft nog nooit reparaties nodig gehad). Ik heb als ex-werknemer van Alcatel die inkjet printer zelfs nog zien staan als netwerkprinter voor een heel departement in het hoofdkantoor van Alcatel 8O
Jammer dat HP intussen een "zuigt als de beesten" merk is geworden qua thuisgebruik printers (en met hun multifunctionals ook op professioneel gebied, ik kan ervan meespreken).
Maar goed... Ze hebben twee pareltjes gemaakt die niet stuk te krijgen zijn. Mijn HP Laserjet 4L is nog steeds mijn printer en lijkt in tegenstelling tot mijn vorige computers ook minder last te hebben van de sigarettenrook, maar de Deskjet 500 is gestorven 2 dagen nadat ik hem aan mijn zus gaf. Haar neiging om voetbal te spelen met hardware die doet wat de onzinnige gebruiker vraagt zal daar niet vreemd aan zijn.
---
Wil ik ergens naartoe met dit draadje? Nee, niet echt. Maar als je pareltjes uit de oude tijd hebt die je vandaag nog gebruikt mag je dat hier gerust melden. Dus toch een nerd-topic... :-D
|