![]() |
CO2-uitstoot auto's krijgt forse tegenwind
Citaat:
Titel draad is misleiden, maar ja dat mag wel denkt ik. Maar wat vooral op valt, is dat het juist de industriën zijn, die voertuigen bouwen die niet op de openbare wegen thuis horen, die opnieuw zitten moeilijk te doen. Het is dus eigenlijk toch om dood te vallen, dat bedrijven die veel te veel geld vragen, voor voertuigen die veel te gevaarlijk zijn voor het gebruik op de openbare weg, vinden dat ze ook nog eens het recht hebben om te eisen dat de werled zijn wetten en normen naar hun voertuigen moet aanpassen. |
ik had graag eens de cijfers gezien hoe zwaar het autoverkeer weegt op CO² uitstoot, in vergelijking met de luchtvaart en segmenten uit de industrie.
Als men werkelijk begaan is met CO²-uitstoot door transport, zou men niet beter eerst alle korte-afstandsvluchten verbieden? |
Citaat:
En vluchten onder de 2000km zou men idd beter verbieden. |
Jaseg,je gaat die kwasten toch niet verbieden van naar vergaderingen te vliegen,om jou te verbieden van met je auto te vliegen :-P
|
Deze "dwang" om te moderniseren tot uiteindelijk de verbrandingsmotor op aardoliedestillaten er uit ligt(want dat is voor mij het belangrijkste,nog veel meer dan de uitstoot op zich) moet onverkort aangehouden worden...
Maar,en vandaar de groeiende bezorgdheid vanuit vakbondskringen denk ik,de import van wagens uit de "goedkoopste republiek" ,die nog niet eens serieus gestart is,moet afgenepen worden voordat die veel kwaad kan.... Anders riskeren we dat de technische- en de concurrentieslag rustig verder gevochten wordt,zoals in de electronicasector,maar met offshore produktie! Totnogtoe is het Chinese verhaal nog enigszins lachwekkend verlopen,maar het is een kwestie van tijd..... Dan zal er geen sprake van zijn dat er in de EU,"een fabriek" per automerk teveel staat...dan gaan ze ALLEMAAL op de schop! |
De EU moet volhouden.
En deze regels stellen alle autobouwers gelijk: ze moeten hetzelfde probleem oplossen, namelijk de CO2 uitstoot. Een mooie bonus voor de consument: vaak gaat dit gepaard met minder verbruik. |
Citaat:
autoverkeer iets van een 12 % in europa, in amerika iets hoger. |
Of het nu 120gr of 140gr is. Het blijft een druppel verschil op een hete bol.
Eu zou consequent zijn, moest naast strengere normen een netwerk van voor waterstof tanksstations in de EU zou realiseren. Die grote auto's zouden dan als eerste op waterstof kunnen overstappen. Die klasse van mensen heeft daar het geld voor. |
Citaat:
Op dit moment is men volop aan het denken over blended wing body aircraft om zo geluidsoverlast en verbruik te minimaliseren. |
Citaat:
zit vrachtverkeer ook in die cijfers? Zou je iets kunnen linken (als je eindelijk meer tijd hebt ;-)) |
Citaat:
|
Citaat:
De luchtvaart is idd bezig met het zoeken naar de zuinigste motoren en naar het besparen op alles en nog wat meer. Maar voor de auto-industrie moet men zelfs niet echt opzoek naar andere motoren, er zijn immers energiedragers gekend die perfect bruikbaar zijn in de huidige verbrandingsmotoren die geen opgesloten CO² rij laten, maar men houd het winnen van deze energiedragers tegen omdat zij het monopolie van de grote heren kapot maken. Want het groot-kapitaal heeft nu de energievoorziening in handen en kan het pleps nu uitbuiten zoals zij willen en met die andere energiedragers kan dat niet meer. En daar draait het om, zuiver om geld en macht en niet omdat het niet anders kan of omdat de andere motoren te duur zijn of de energiedragers ervan moeilijk te winnen zijn. |
Citaat:
Maar om alle zonden van Israel aan de luchtvaartindustrie toe te schrijven, dat is een stap te ver in mijn ogen. Op lange afstandvluchten zijn ze juist even efficient als een kleine auto. |
Citaat:
Maar ik vind wel dat, als het echt te doen is om ecologische redenen, men een groot, weldoordacht plan moet in gang zetten (incl. een verandering in vrachtverkeer, (korte afstandtransport) en publiek transport. Een verbod van korte-afstandsvluchten hoort daar dan bij (among others). |
Citaat:
Ja vakantie gaan wordt dan pokke duur. Neen zakenreizen zullen er niet door afgelast worden (een paar honder euro meer of minder boeit die lui niet). De economie zal nauwelijks problemen ondervinden omdat de mensen gewoon hun uitgaves verleggen naar andere dingen. |
Citaat:
|
Citaat:
soit, de Vlaamse cijfers vind je in mira-T de rest zoek ik wel es op, maar 't is weekend ;-) |
Waterstof autos en vliegverkeer is een utopie. Zeker in de luchtvaart.
De reden is simpel: energie inhoud waterstof is 9,3 MJ/L, die van kerosine 38 MJ/L Dit zou leiden tot 4 keer zo hoge fuel rates, 4 keer zo grote tanks om dezelfde range te hebben, grotere tanks betekenen meer luchtweerstand en dus meer verbruik. byebye waterstof |
Citaat:
Eigenlijk moet men de energiebron van de verbrandingsmotor niet veranderen.. Men moet zelfs niet van de aardolie afstappen. Deze week moest ik namelijk een hele week van de ene naar de andere school voor ouder-avonden , rapporten en en kerstfeestjes. Jongens wat een energieverspilling dat je dan te zien krijgt. Mensen die 2 straten van school wonen die met 2 en zelfs 3 wagens naar die school komen. Op een bepaald ogenblik was er zelfs een moeder die stond te vloeken tegen de schooldirectie, dat ze wel eens voor meer parking mochten zorgen, want ze had bijna een uur rondgereden op parking dicht bij school te vinden. Maar na een uur was ze het beu geworden en was ze maar terug naar huis gereden om dan te voet naar de school te komen. Ze woont op 1.5 km van school. Een ander ouderpaar stond gewoon met twee wagens voor de schoolpoort, want zij zijn het aan hun standing toch verplicht om te laten zien dat ze luxe hebben. En dat zij niet verplicht is om op het kerstfeestje te blijven totdat mijnheer eindelijk naar huis wil. Ze woont op nog geen 2 km van de school. Bij een ander gezin uit het secudair onderwijs stond de zoon er met zijn auto en de moeder met haar wagen en stonden ze te wachten tot Papa aankwam. Want als zoonlief een goed rapport had, mocht hij donderdag avond al naar Frankrijk vertrekken, direct van op school. Mama zou dan wel zondag avond achter komen en papa de woensdag avond, want die moest tot dan nog werken. Maar ze zouden dan wel tot 4 januari in Frankrijk blijven |
Citaat:
ziezo....het ECHTE probleem. ons eigen gedrag.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be