Ovidius |
28 december 2007 17:54 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck
(Bericht 3174104)
Je titel is fout.
Iemand is slimmer dan iemand anders, dat zegt niets over een toevallige groep.
Nationaliteit en groepsgevoel zijn irrelevant.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius
(Bericht 3175309)
Juiste opmerking, maar toch neemt het niet weg dat de Vlamingen over het algemeen meer keer gewonnen hebben. Het verschil wordt helemaal groot als we 'Tien voor taal' meetellen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck
(Bericht 3175351)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HEFTRUCK
(Bericht 3175309)
Juiste opmerking, maar toch neemt het niet weg dat enkele Vlaamse deelnemers samen meer keer gewonnen hebben dan enkele Nederlandse deelnemers samen. Het verschil wordt helemaal groot als we 'Tien voor taal' meetellen.
|
En dat zegt nog steeds niets over de hele groep Vlamingen of Nederlanders.
|
|
|
Neem me niet kwalijk maar ik vind dit meer een woordenspelletje dan een discussie, heel toepasselijk misschien, maar ook verwarrend, ik sta trouwens achter mijn tekst (zonder het rode).
Het zegt mij in elk geval dat de Vlamingen meer keer gewonnen hebben dan de Nederlanders, waaruit je weer zou kunnen afleiden dat de Vlamingen statistisch gezien minder fouten schrijven en de spellingregels beter begrepen hebben op school en misschien een grotere 'woordenschat' hebben.
Nu, ik geef toe het is maar een spelletje en geen onderzoek. Ik zie trouwens ook niet het probleem als uit onderzoek zou blijken dat dat werkelijk ook zo is, het toont alleen aan dat ze op Nederlandse scholen andere leermethoden hebben of prioriteiten leggen in de eindtermen, en dat mag.
Voor alle duidelijkheid, ik heb nergens beweerd dat Nederlanders dommer zouden zijn dan Vlamingen, ik ben het maw expliciet oneens met de topic-titel! ;-)
|