Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Frank Vanhecke - De keien van de wetstraat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99756)

Herr Oberst 20 december 2007 15:27

Frank Vanhecke - De keien van de wetstraat

Hier (http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...FrankVanhecke#) een bijzonder interessant interview met partijvoorzitter Frank Vanhecke, waarin hij nogmaals benadrukt dat het Vlaams Belang een consequente radicale Vlaams-nationale partij is en zal blijven, en waarin hij aantoont dat postjes of voorzitterschappen eigenlijk van secundair belang zijn. Ook het feit dat hij resoluut Jean Marie Le Pen boven Geert Wilders en de N-VA boven de Lijst Dedecker verkiest, vind ik een positief signaal. Zeker de moeite!

the outlaw torn 20 december 2007 20:54

Eigen Volk Eerst !!!!

jevaly 20 december 2007 22:00

Frank Van Hecke die Kuifje wou worden, dat is gelijk Osama die superman wil zijn :-)

ik zou eigenlijk liever dewinter of annemans zien in dat programma, een beetje meer actie. Laat ons hopen dat ze nog komen.

the outlaw torn 20 december 2007 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevaly (Bericht 3160385)
Frank Van Hecke die Kuifje wou worden, dat is gelijk Osama die superman wil zijn :-)

ik zou eigenlijk liever dewinter of annemans zien in dat programma, een beetje meer actie. Laat ons hopen dat ze nog komen.

bwa, eens goed dat de meest kalme ook aan bod komt.

Van hecke is de meest, laten we zeggen, beschaafde VB 'er.

2de is Annemans

en derde is natuurlijk hopeloos geval Dewinter

Marlboro 20 december 2007 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3160427)
bwa, eens goed dat de meest kalme ook aan bod komt.

Van hecke is de meest, laten we zeggen, beschaafde VB 'er.

2de is Annemans

en derde is natuurlijk hopeloos geval Dewinter

Manman.

Het is wel fdw die het meeste stemmen haalt.
Frank van hecke en annemans zijn meer mensen die rust brengen maar je ehbt van alles wat nodig.

the outlaw torn 20 december 2007 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 3160475)
Manman.

Het is wel fdw die het meeste stemmen haalt.
Frank van hecke en annemans zijn meer mensen die rust brengen maar je ehbt van alles wat nodig.

idd, mr ook het meest schade. zonder FDW zou VB verdraagbaarder zijn vr de anderen, of dat een goeie zaak zou zijn, is weer iets anders

FDW is iemand die geen blad vr de mond neemt, mr soms zou hij dat wel mogen doen.

FVH en Annemans zijn idd mensen die rust brengen, .... rust die de partij goed kan gebruiken.

Herr Oberst 20 december 2007 23:27

Het trio Vanhecke - Dewinter - Annemans vormt de perfecte combinatie van persoonlijkheden die het Vlaams Belang nodig heeft.

Brugge Veilig en Leefbaar 20 december 2007 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 3159545)
Hier (http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...FrankVanhecke#) een bijzonder interessant interview met partijvoorzitter Frank Vanhecke, waarin hij nogmaals benadrukt dat het Vlaams Belang een consequente radicale Vlaams-nationale partij is en zal blijven, en waarin hij aantoont dat postjes of voorzitterschappen eigenlijk van secundair belang zijn. Ook het feit dat hij resoluut Jean Marie Le Pen boven Geert Wilders en de N-VA boven de Lijst Dedecker verkiest, vind ik een positief signaal. Zeker de moeite!

Wat zijn Vlamingen toch simpele mensen, in de betekenis van 'simpel van geest' wel te verstaan... :roll:

Herr Oberst 20 december 2007 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 3160637)
Wat zijn Vlamingen toch simpele mensen, in de betekenis van 'simpel van geest' wel te verstaan... :roll:

Volgens die definitie bent u 100% Vlaming, Decoorne.

Burkide 20 december 2007 23:58

Citaat:

Dat zullen de Bretoenen graag horen, als de vader er dezelfde mening als de dochter op nahoudt over de Bretoense taal (en, naar ik vermoed, ook het Nederlands in Frans-Vlaanderen)...

Nuja, goed, het VB weer maar eens geboycot door die linkse media, zeker?

Herr Oberst 21 december 2007 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3160671)
Dat zullen de Bretoenen graag horen, als de vader er dezelfde mening als de dochter op nahoudt over de Bretoense taal (en, naar ik vermoed, ook het Nederlands in Frans-Vlaanderen)...

Het VB heeft steeds klaarhelder gesteld dat men het niet eens is met Le Pen op bepaalde vlakken en dat men volksnationalistisch in plaats van staatsnationalistisch is. Maar ik noteer dat u meer tevreden was geweest indien Vanhecke voor de liberaal Wilders gekozen had.

Citaat:

Nuja, goed, het VB weer maar eens geboycot door die linkse media, zeker?
Wanneer ik zie welke minuscule aandacht het VB heeft gekregen de laatste maanden, stel ik inderdaad vast dat het niet ongerechtvaardigd is om te stellen dat de media het VB niet even gelijk behandelen als andere partijen.

Burkide 21 december 2007 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 3160694)
Het VB heeft steeds klaarhelder gesteld dat men het niet eens is met Le Pen op bepaalde vlakken en dat men volksnationalistisch in plaats van staatsnationalistisch is.

Zou het als volksnationalisten dan niet consequenter zijn om er wat minder banden mee te onderhouden?

Citaat:

Maar ik noteer dat u meer tevreden was geweest indien Vanhecke voor de liberaal Wilders gekozen had.
Neen, 't zou mij eenders geweest zijn. Pest en cholera, weet u wel.

Citaat:

Wanneer ik zie welke minuscule aandacht het VB heeft gekregen de laatste maanden, stel ik inderdaad vast dat het niet ongerechtvaardigd is om te stellen dat de media het VB niet even gelijk behandelen als andere partijen.
't Zou misschien ook wel iets te maken kunnen hebben omdat het VB a) niet aan de onderhandelingstafel zit en b) ook weinig nieuwswaarde meer heeft. Het VB verveelt. Zijn schokformule is versleten.

reinaert68 21 december 2007 01:02

Ik heb de aflevering vrijdag al gezien. De sfeer was heel anders dan gewoonlijk, Ivan en collega hadden het vuur in de ogen en wilden kost wat kost Vanhecke erin luizen door steeds weer door te bomen over dat onnozel moskeelied of de politieke visie van zijn dochter. Vanhecke was verbaal ijzersterk (vooral toen er een vraag werd gesteld over de reactie van Annemans over zijn nieuwe kandidatuur) maar komt bij mij ongeloofwaardig en bekrompen over als steeds: een ietwat geweldadig uitziende, zonnebankbruine charmezanger in maatpak die voor de elfendertigste keer zijn afgezaagd schlager-hitje aframmelt.

Brugge Veilig en Leefbaar 21 december 2007 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 (Bericht 3160785)
Ik heb de aflevering vrijdag al gezien. De sfeer was heel anders dan gewoonlijk, Ivan en collega hadden het vuur in de ogen en wilden kost wat kost Vanhecke erin luizen door steeds weer door te bomen over dat onnozel moskeelied of de politieke visie van zijn dochter. Vanhecke was verbaal ijzersterk (vooral toen er een vraag werd gesteld over de reactie van Annemans over zijn nieuwe kandidatuur) maar komt bij mij ongeloofwaardig en bekrompen over als steeds: een ietwat geweldadig uitziende, zonnebankbruine charmezanger in maatpak die voor de elfendertigste keer zijn afgezaagd schlager-hitje aframmelt.

De nagel op de kop. Voor simpelen is dat wel het droombeeld van een idool... :roll:

Max van Dietschland 21 december 2007 10:22

Citaat:

Inderdaad er moet een Vlaamse alliantie komen tussen NVA (of een deel ervan) en Vlaams Belang, dat eindelijk de Vlaams nationale krachten verenigd worden.

StevenNr1 21 december 2007 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3160206)
Eigen Volk Eerst !!!!

Stoer

Marlboro 21 december 2007 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 3161055)
De nagel op de kop. Voor simpelen is dat wel het droombeeld van een idool... :roll:

En uw droombeeld is...................:twisted: :roll:

ancapa 21 december 2007 12:08

Frank Vanhecke is de rust zelf. Nadenkend, overwegend, doortastend en vastberaden. Laat zich niet van zijn stuk brengen.

Zelfs onze harde VRT-journalisten werden er mild van...

Herr Oberst 21 december 2007 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3160702)
Zou het als volksnationalisten dan niet consequenter zijn om er wat minder banden mee te onderhouden?

Waarom? Le Pen heeft op andere vlakken zeer goede ideëen en kan wel degelijk een inspiratiebron vormen. Dat extreem-linksen zoals u (trotskisten, stalinisten, maoisten, leninisten, anarchisten, links-"nationalisten", andere tisten,...) voortdurend met elkaar in de clinch gaan over vanalles en nog wat, dat weten we al wel. Daarom moeten de consequent-rechtsen dat nog niet doen.

Citaat:

Neen, 't zou mij eenders geweest zijn. Pest en cholera, weet u wel.
Jean-Marie Le Pen is niet te vergelijken met Wilders. Hij torent mijlenver uit boven die liberaal. Dat u hen, als extreem-linkse dogmatist, wel gelijkschakelt, is mijn zorg niet.

Citaat:

't Zou misschien ook wel iets te maken kunnen hebben omdat het VB a) niet aan de onderhandelingstafel zit en b) ook weinig nieuwswaarde meer heeft. Het VB verveelt. Zijn schokformule is versleten.
Gezien de laatste gebeurtenissen aan de onderhandelingstafel lijkt me dat niet echt een maatstaf voor Vlaamse betrouwbaarheid, en gezien de gebeurtenissen van laatste maanden denk ik dat het Vlaams Belang groot gelijk heeft gekregen. Dat de media hen geen aandacht geven, heeft hier niets mee te maken.

Metternich 21 december 2007 14:46

Le Pen is een persoon met een enorme minachting voor de Vlamingen en een enorme nepotist. Zijn vasthouden aan de macht in het FN zorgt enkel voor een enorm immobilisme en ongenogen in die partij. Hij kan alvast op geen greintje sympathie rekenen bij mij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be