Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Chomsky vernielt 911 conspiracies met zuivere logica - dit is écht links (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99772)

C2C 20 december 2007 23:06

Chomsky vernielt 911 conspiracies met zuivere logica - dit is écht links

Niet om nog eens een nieuw 911 topic te starten, maar dit zouden sommige mensen hier toch eens moeten zien. Chomsky werd uitgenodigd door een clubje 9/11 'truth seekers' en tot hun grote verbazing vernedert hij ze genadeloos.

Chomksy heeft naar mij geluisterd. Net zoals ik zegt hij dat écht kritische linkse mensen zich niet bezig houden met 9/11 conspiracies omdat er veel belangrijker zaken zijn.

Bovendien hebben die theorieën ook geen enkele redelijke basis (als mens van de Rede kan ik Chomsky hierin volgen); zij die deze theorietjes pushen hebben fundamenteel geen vat op complexiteit. Zij kunnen daar niet mee om en begaan daardoor de fout om - op volstrekt irrationele wijze - complexiteit te reduceren tot een pseudo-steekhoudend narratief. Zoals de paranoicus een schizofreen landschap reduceert tot een groot heuristisch narratief dat voor hem de wereld ordent en verklaart, maar dat fundamenteel losstaat van de werkelijkheid.

Zoals Chomsky aanraadt zouden deze mensen eens een cursus wetenschappen moeten volgen, dan zouden ze inzien dat complexe evenementen vol onverklaarbaarheden zitten. Geen enkel wetenschapper kleeft die dan gauw aan elkaar in een groots verhaal zonder elk element eerst afzonderlijk te onderzoeken, en indien het onverklaarbaar blijft dat ook voorlopig te aanvaarden (en het vooral dus niet als bewijs voor een mythisch kader te gebruiken).

Let dus op: schitterend hoe Chomsky louter met logische argumenten alleen erin slaagt om 911 conspiracies de kop in te drukken en die losers een lesje in nederigheid leert:

Chomsky dispels 9/11 conspiracies with sheer logic
http://www.youtube.com/watch?v=TwZ-vIaW6Bc

Zoals ik dus altijd heb gezegd: geen enkel kritisch mens mag zijn belangrijke energie en zijn emancipatoir vermogen verdoen aan de burgerlijke onzin van de conspiracy theories.

Die samenzweringstheorieën zijn reactionair, extreem-rechts en steunen de neocons en het militair-industrieel complex.

Net zoals Chomsky sta ook ik hier soms alleen; want de meeste conspiracy theorists wanen zich vaag "links", terwijl ze eigenlijk het tegendeel zijn. En bijna heel "links" Europa heeft wel twijfels bij 9/11 (zie de permanente verwijzingen hier op het forum naar deze en gene ex-politicus die van een samenzwering spreekt).

Kameraad Chomsky - met permissie tutoyeer ik mijn vriend - en ikzelf zullen nooit de Rede loslaten en elke keer we met conspiracy nonsense worden geconfronteerd, het extreem-rechtse karakter ervan blootleggen. Ook al staan we helemaal alleen. En ook al komt de nonsense van zichzelf wanend links.

Alleen Chomsky en ik zijn echt links. Wie niet akkoord is verdient de goelag.

Jonas Elossov 20 december 2007 23:13

Goch, ik weet niet of het 'bestrijden' van die consipracy theorieën veel opleveren. Feit is dat voor de uitendelijke analyse van de situatie het er inderdaad helemaal niet toe doet of die aanslagen dan wel door de CIA dan wel door Al-quaeda zijn gepleegd. Het is een randfenomeen op vlak van wereldwijd verzet tegen het kapitalistisch liberalisme.

Hashiwokakero 21 december 2007 01:04

C2C verschuift gewoon twee namen, nl links en rechts, maar dat kan ik ook doen, ik maak C2C en Chomsky gewoon rechts, voila zaak opgelost.

Firestone 21 december 2007 08:26

Ik zal onze vrienden maar voor zijn: Noam Chomsky is een "left gatekeeper". ;)

illwill 21 december 2007 11:18

Ik heb geen theorien of dergelijke nodig. Believers hebben geen enkel bewijs voor hun theorie dus blijft het onzin.

exodus 21 december 2007 11:48

Laat C2C maar sudderen in zijn links-rechts illusie.

Chomsky, een intellectuele tamzak eerste klas. Praten in de kantlijn.. Hij is zogezegd een van de grote critici tegen de media prograganda, maar als je echt kennis van zaken hebt zie je dat hij echt niet veel uithaalt en zegt, maar dat hij gewoon binnen het toneel speelt. En hij is voor de U.N.

Over Chomsky:

Citaat:

Since 9-11, he has steadfastly refused to discuss the evidence of government complicity and prior knowledge. Furthermore he claims that the Council on Foreign Relations (CFR), Bilderberg Committee, and Trilateral Commission are “nothing organizations.” When critiquing poverty, he never mentions the Federal Reserve and their role in manipulating the cycle of debt.

Similarly, he claims the CIA was never a rogue organization and is an innocent scapegoat; that JFK was killed by the lone assassin Lee Harvey Oswald; that the obvious vote fraud in 2004 did not occur; and that peak oil is real and good for humanity.

eno2 21 december 2007 11:51

Citaat:

Chomsky vernielt 911 conspiracies met zuivere logica - dit is écht links

Jammer van zijn dure tijdverbruik=tijdverspilling...

Ramón Gitannes 21 december 2007 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3161003)
Ik zal onze vrienden maar voor zijn: Noam Chomsky is een "left gatekeeper". ;)

...en een haakneus...

Chomsky zei ooit in een interview dat hij zijn positie vooral dankt aan het feit dat hij zijn mond kan houden.

PollyCorrect 21 december 2007 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3160788)
C2C verschuift gewoon twee namen, nl links en rechts, maar dat kan ik ook doen, ik maak C2C en Chomsky gewoon rechts, voila zaak opgelost.

Links? Rechts? Allemaal één pot nat. Extreem links en Al Qaeda? Idem. Extreem rechts en Al Qaeda? Ook idem.

guerin 21 december 2007 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3161414)

Zijn tijd heeft hij niet verloren want hij heeft die conspiracy theoristen geëmancipeerd wat uiteraard,zoals C2C duid, ware linksen doen.

Zwitser 21 december 2007 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3160557)
Alleen Chomsky en ik zijn echt links. Wie niet akkoord is verdient de goelag.

Gesproken als een echte linkse.

guerin 21 december 2007 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 3161476)

met gevoel voor humor

Hashiwokakero 21 december 2007 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3161425)
Links? Rechts? Allemaal één pot nat. Extreem links en Al Qaeda? Idem. Extreem rechts en Al Qaeda? Ook idem.

Idd allemaan één pot nat. Extreem links en C2C? Idem. Extreem rechts en C2C? Ook idem.
;-)

Ramón Gitannes 21 december 2007 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 3161476)

Er zijn altijd twee gordijnen, links en rechts. Die moeten om de zoveel decennia eens dichtgetrokken worden om te zuiveren. Dat is biologie. Maar de zwakkeren hoeven echt niet te vrezen want zij zijn net geschikt als werkvee voor de reptielen. Het zijn vooral degenen die een rechtstreekse bedreiging vormen voor de nummer 1 (de nrs. 2 en 3) die eraan moeten geloven.
Wij zijn safe, maak u geen zorgen.

Samsa 21 december 2007 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3161402)
Laat C2C maar sudderen in zijn links-rechts illusie.

Chomsky, een intellectuele tamzak eerste klas. Praten in de kantlijn.. Hij is zogezegd een van de grote critici tegen de media prograganda, maar als je echt kennis van zaken hebt zie je dat hij echt niet veel uithaalt en zegt, maar dat hij gewoon binnen het toneel speelt. En hij is voor de U.N.

van die quote 'over chomsky' klopt nul de botten. hij bekritiseert de council on foreign relations keihard, hij -net als vele anderen- kent het fenomeen 'volcker shocks' om landen in de 'debt trap' te krijgen, enz. enz.

C2C 21 december 2007 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3161414)

Chomsky heeft exact 6 minuten nodig gehad om alle conspiracy theories naar de vuilbak te verwijzen. Zes.

Zo moet dat: kort en krachtig. Zodat we ons met serieuze dingen kunnen bezighouden.

Er zijn mensen, zelfs hier op het forum, die daar duizende uren van hun tijd in steken. Misdadig is dat. Kijk maar eens naar de NWO thread hier op het forum: meer dan 11,000 posts al. Elfduizend!

Zes.

Hashiwokakero 21 december 2007 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3162264)
Chomsky heeft exact 6 minuten nodig gehad om alle conspiracy theories naar de vuilbak te verwijzen. Zes.

Zo moet dat: kort en krachtig. Zodat we ons met serieuze dingen kunnen bezighouden.

Er zijn mensen, zelfs hier op het forum, die daar duizende uren van hun tijd in steken. Misdadig is dat. Kijk maar eens naar de NWO thread hier op het forum: meer dan 11,000 posts al. Elfduizend!

Zes.

Weet jij wel hoeveel minuten jij je al hier belachelijk hebt zitten maken? En voor wat? Niet voor de armen, niet voor een betere wereld.

Deze draad wel buiten beschouwing gelaten.;-)

Ramón Gitannes 22 december 2007 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3160557)
Net zoals Chomsky sta ook ik hier soms alleen; want de meeste conspiracy theorists wanen zich vaag "links", terwijl ze eigenlijk het tegendeel zijn. En bijna heel "links" Europa heeft wel twijfels bij 9/11 (zie de permanente verwijzingen hier op het forum naar deze en gene ex-politicus die van een samenzwering spreekt).

Wacht 's effe. Hoe zit dat nu? Zijn die samenzweringsmaniakken nu een kleine marginale groep loonies of gaat het hier om een zorgwekkend groot aantal mensen? Een goeie debunker geeft niet toe dat het een pest geworden is, die ontkent of maakt belachelijk of vraagt tot in het absurde naar 'bewijzen'(zoals de php-functie Illwill). Je mag niet toegeven dat het een pest geworden is want dan erken je de 'beweging' en dat is de eerste stap naar aanvaarding.

illwill 22 december 2007 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes (Bericht 3163390)
Wacht 's effe. Hoe zit dat nu? Zijn die samenzweringsmaniakken nu een kleine marginale groep loonies of gaat het hier om een zorgwekkend groot aantal mensen? Een goeie debunker geeft niet toe dat het een pest geworden is, die ontkent of maakt belachelijk of vraagt tot in het absurde naar 'bewijzen'(zoals de php-functie Illwill). Je mag niet toegeven dat het een pest geworden is want dan erken je de 'beweging' en dat is de eerste stap naar aanvaarding.

Lol, nu is het vragen om 1 bewijs al gaan naar het absurde...ok, dan is de officiele versie de waarheid en stellen we er geen vragen over noch vragen we er bewijzen voor. 9/11 was een job van terroristen, PUNT.

C2C 22 december 2007 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 3163480)
Lol, nu is het vragen om 1 bewijs al gaan naar het absurde...ok, dan is de officiele versie de waarheid en stellen we er geen vragen over noch vragen we er bewijzen voor. 9/11 was een job van terroristen, PUNT.

Eindelijk. En welkom. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be