![]() |
De eenvoudigste oplossing van de armoede
1 Schaf de criminele overbelasting op de laagste weddes af.
2 Verhoog de onleefbare minimumlonen netto tot op de armoededrempel. 3 Verhoog de laatste uitkeringen tot op de armoedegrens en maak ze welvaartsvast. 4 Verleen de daklozen de juridische afdwingbaarheid van het recht op behoorlijk onderdak. Zeg niet dat hier geen geld voor is. Eeen rijke ontwikkelde beschaafde staat moet een dergelijk minimumprogramma kunnen implementeren. Iets anders is moreel en sociaal onaanvaardbaar. |
Citaat:
Hun advies was; arme mensen moeten maar eens geen plasma tv kopen en wat minder op reis gaan. Zo zien zij de arme mensen dus. Krijg daar wat van gedaan. |
Geen peilingvraag,wat een armoede zeg :?:oops:
|
mee eens, maar je zal dan belastingen op grote inkomens moeten heffen en dat kan alleen op Europees vlak.
|
Citaat:
Stoppen die domme zeikers nu nooit niet :evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil: Werken zou de uitweg moeten zijn uit de armoede ...... |
Citaat:
Zoveel je verdiend, zoveel doe je op. Dat gaat niet voor iedereen op, maar toch zeker wel voor de meesten onder ons. Ik denk toch dat een groot deel van de armen dat geld dan verspild aan onnozelheden zoals alcohol, sigaretten en drugs. Niet dat ik denk dat elke arme zo is, maar ik observeer gewoon in mijn directe leefomgeving. Armen zijn geneigd om ongelooflijk marginaal te worden. Ben je niet marginaal, dan trek je jezelf uit de armoede, door constructief te werken aan je toekomst. En wie zegt dat dit onmogelijk is, vind ik maar een loser. Ik heb zelf altijd een zeer goede thuis gehad, maar op het moment dat ik alleen ging wonen was ik zeer arm. Ik wou het allemaal zelf doen en ik heb honger en kou gehad, enorme honger. Maar ik ben er zelf uitgekomen en dat heeft meer dan 4 jaar geduurd. Wilskracht zeg ik, geraak verder in het leven, en dan geraak je automatisch van de armoede af. |
Citaat:
|
Citaat:
Niet janken. Werken. En liberaal stemmen. |
Citaat:
Er leven in ons land misschien wel te veel mensen onder de armoedegrens, maar, vergeleken met de andere Europse landen leven in ons land ook te veel mensen op de kap van de sociale zekerheid. First things first. |
Het moet lonen om te gaan werken ipv een werkloosheidsuitkering te ontvangen.
Maar het moet ook lonen om verder te gaan studeren ipv onmiddellijk te gaan werken na je zes- of achttiende. Om die reden moet je toch wel oppassen met zomaar een directe verlaging van belastingen op de laagste weddes. Door iets enkel vanuit één groepsstandpunt te bekijken loop je het risico de hele samenleving uit haar evenwicht te brengen. |
Citaat:
Kan ook in België. |
Citaat:
Je moet integendeel oppassen met het bestendigen van zulk finacieel staatsterrorisme. Want het terug naar het stenen tijdperk belasten van lageloonwerkers is zonder meer crimineel. Als ik met eenvoudige noeste en harde flexibele arbeid onmogelijk kan overleven, heb ik het recht mijn gram te halen op de maatschappij, op welke manier dan ook. |
Citaat:
En stemmen voor herverdeling. |
De eenvoudigste oplossing van de armoede
Gaan werken, tis maar een idee hé.
|
Citaat:
Ja, dat zal het ultieme doel zijn van goed bestuur volgens onze Blootvoeter. Sukkelaars en uitgeslotenenen zijn nu altijd eenmaal de enige oorzaak van hun eigen ellende en moeten er dan ook zelf maar uitkiomen, heet het dan. We kennen dat. Gewoon een excuus om hele bevolkingsgroepen in de vergeetput te duwen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien de knelpuntberoepen wat aantrekkelijker maken? Hogere weddes, extra-legale voordelen, en zo. Dan raakt het wel opgelost.
De vrije markt is heilig, maar oei, als er niemand hun uitgeknepen knelpuntberoepen wil, hebben de bazen het helemaal anders begrepen en moet de overheid het maar met dwangmiddelen oplossen. |
Citaat:
Zie punt één en twee. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be