Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   N-VA gedumpt door de tsjeven? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99807)

Pelgrim 21 december 2007 11:49

N-VA gedumpt door de tsjeven?

Nu de tsjeven braafjes mee in de regering van Verhofstadt stappen blijft de N-VA aan de zijlijn.

Ik vond deze cartoon wel treffend:

Wat vinden de n-va'ers er eigenlijk van dat ze - laten we zeggen waar het op staat - gedumpt worden?

Knuppel 21 december 2007 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3161404)
Nu de tsjeven braafjes mee in de regering van Verhofstadt stappen blijft de N-VA aan de zijlijn.

Ik vond deze cartoon wel treffend:

Wat vinden de n-va'ers er eigenlijk van dat ze - laten we zeggen waar het op staat - gedumpt worden?

De N-VA-ers die nog overschieten op dit forum vinden alvast niet dat ze gedumpt werden. Zij zijn er integendeel van overtuigd dat ze enkel de eerstvolgende maanden niet mogen meespelen van hun gekartelde partner.

Chipie 21 december 2007 12:08

Ik vind niet dat ze gedumpt werden...

Ik vind het knap, hoe koelbloedig ze reageren...
Dat die houding hun het verhoopte brengt, is natuurlijk nog iets anders...

Knuppel 21 december 2007 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3161453)

Waren ze gisteravond op het congres ook zo koelbloedig?

giserke 21 december 2007 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3161467)

idd

Chipie 21 december 2007 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3161467)

Ik weet het niet... :oops:

Ik lees wel het volgende in De Standaard:

Citaat:

N-VA als één man achter eigen partijtop

Een overgrote meerderheid van de N-VA-leden heeft op het congres in Gent het vertrouwen bevestigd in hun onderhandelaars en hen een mandaat gegeven om de komende 100 dagen een staatshervorming te helpen uitwerken. Er waren slechts vijf dissidente stemmen en vijf onthoudingen.

De leden hoefden zich niet uit te spreken over deelname aan de interim-regering van Guy Verhofstadt. N-VA levert immers geen personeel voor die ploeg.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20122007_069

giserke 21 december 2007 12:20

Niet iedereen loopt al tierend rond, met de hersenen in de broekzak hé knuppel

Johan217 21 december 2007 12:31

Hoe zit het eigenlijk, nu Vervotte en Vandeurzen minister worden, zijn er toch NVA'ers als opvolger? Met die zetels kunnen ze de VHSIII het leven nog aardig zuur maken (hoop ik toch)

Hallebarde 21 december 2007 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3161453)

Hoe koelbloedig ze reageren : u had het niet vriendelijker kunnen omschrijven, maar het is vanzelfsprekend niets méér dan het waardig slikken van een overduidelijke nederlaag.

En nu kijken ze nog enkele maanden de kat uit de boom, al weten ze ongetwijfeld dat er van een vette vis in de pan totaal niets in huis zal komen.

Een kartel met de traditioneel lijnvaste (hmm) CD&V leek een goed idee, maar was het niet, zoals nu blijkt. Er zullen andere wegen moeten bewandeld worden.

Pelgrim 21 december 2007 12:33

n-va moest niet beslissen over regeringsdeelname want ze krijgen geen ministerposten.
Toch wel vreemd voor een partij die mee in het kartel zit met een partij die wel aan de regering gaat deelnemen.
Mij lijkt dit vooral een krampachtige poging van de n-va om toch maar geen gezichtsverlies te leiden. Uiteindelijk steunen ze deze regering wél, wat op hetzelfde neerkomt. En dat zonder ook maar enige garantie voor de Vlaamse eisen...

Zelfs SPIRIT is radicaler Vlaams dan n-va tegenwoordig. :lol:

Knuppel 21 december 2007 12:36

De N-VA wordt maar om één reden (nog) niet weggegooid: ze moet nog dienen om Leterme de volgende keer een duurbetaald sardientje te helpen binnenhalen.

Knuppel 21 december 2007 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 3161493)
Niet iedereen loopt al tierend rond, met de hersenen in de broekzak hé knuppel

Of vijf na allemaal zo te zien.

Citaat:

N-VA als één man achter eigen partijtop

Een overgrote meerderheid van de N-VA-leden heeft op het congres in Gent het vertrouwen bevestigd in hun onderhandelaars en hen een mandaat gegeven om de komende 100 dagen een staatshervorming te helpen uitwerken. Er waren slechts vijf dissidente stemmen en vijf onthoudingen.

Chipie 21 december 2007 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde (Bericht 3161536)
Hoe koelbloedig ze reageren : u had het niet vriendelijker kunnen omschrijven, maar het is vanzelfsprekend niets méér dan het waardig slikken van een overduidelijke nederlaag.

En nu kijken ze nog enkele maanden de kat uit de boom, al weten ze ongetwijfeld dat er van een vette vis in de pan totaal niets in huis zal komen.

Een kartel met de traditioneel lijnvaste (hmm) CD&V leek een goed idee, maar was het niet, zoals nu blijkt. Er zullen andere wegen moeten bewandeld worden.

Volgens mijn bescheiden mening, kan de NVA nu nog wegen (met zwaargewicht Bart moet dat toch lukken ;-) )...

Ze geven Leterme nu de kans om iets te bewijzen... Op die 100 dagen zal het waarschijnlijk niet aankomen...

Praktisch iedereen, die staatshervormingen wou, prees Leterme en De Wever de hemel in met hun houding...

Die laten stikken op het moment dat het echt heel moeilijk wordt, lost volgens mij niet veel op...

Die mensen verdienen volgens mij integendeel nog steeds veel steun...

Die met de grond gelijk maken, daar heeft men nog alle tijd voor... :-D

Hallebarde 21 december 2007 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3161566)
Volgens mijn bescheiden mening, kan de NVA nu nog wegen (met zwaargewicht Bart moet dat toch lukken ;-) )...

Ze geven Leterme nu de kans om iets te bewijzen... Op die 100 dagen zal het waarschijnlijk niet aankomen...

Praktisch iedereen, die staatshervormingen wou, prees Leterme en De Wever de hemel in met hun houding...

Die laten stikken op het moment dat het echt heel moeilijk wordt, lost volgens mij niet veel op...

Die mensen verdienen volgens mij integendeel nog steeds veel steun...

Die met de grond gelijk maken, daar heeft men nog alle tijd voor... :-D

Ik wens niemand te prijzen of met de grond gelijk te maken, maar de realiteit van zaken durven zien kan nooit kwaad, vind ik.

Wij hebben Dewever en Co niet laten stikken (dat komt pas bij de volgende verkiezingen) : CD&V laat hen stikken.

Knuppel 21 december 2007 13:13

Citaat:

Volgens mijn bescheiden mening, kan de NVA nu nog wegen (met zwaargewicht Bart moet dat toch lukken )...
Niemand zal ontkennen dat BDW een zwaargewicht is.
Niettemin lijkt het dat hij, wat betreft loodgieterij op zijn Belgisch, nog veel andere zwaargewichten moet laten voorgaan.

zorroaster 21 december 2007 13:45

Citaat:

n-va moest niet beslissen over regeringsdeelname want ze krijgen geen ministerposten.
Toch wel vreemd voor een partij die mee in het kartel zit met een partij die wel aan de regering gaat deelnemen.
Mij lijkt dit vooral een krampachtige poging van de n-va om toch maar geen gezichtsverlies te leiden.
En als we wel een ministerpost aanvaard hadden stond men hier nu als een man "Postjes! Linzensoep! Verraad!" te scanderen. Wat is het nu eigenlijk?

Citaat:

Zelfs SPIRIT is radicaler Vlaams dan n-va tegenwoordig. :lol:
Wat ontzettend grappig.

zorroaster 21 december 2007 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 3161535)
Hoe zit het eigenlijk, nu Vervotte en Vandeurzen minister worden, zijn er toch NVA'ers als opvolger? Met die zetels kunnen ze de VHSIII het leven nog aardig zuur maken (hoop ik toch)

Peter Luyckx (N-VA) volgt Vandeurzen op. Als Leyman effectief de Kamer verlaat wordt een N-VA'ster (Uyttersprot) 1e opvolger in Oost-Vlaanderen.

rik47 21 december 2007 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster (Bericht 3161715)
Peter Luyckx (N-VA) volgt Vandeurzen op. Als Leyman effectief de Kamer verlaat wordt een N-VA'ster (Uyttersprot) 1e opvolger in Oost-Vlaanderen.

Toch fijn hé met vooruitzicht op meer mensen in de kamer, postjes? Toch niet zo belangrijk hoor, inhoud, daar gaat het om.....:oops:

De Garde 21 december 2007 13:59

Het is maar een gevoel, maar ik krijg onderhand het gevoel dat de N-VA door de traditionele vleugel bij de CD&V in de hoek zijn geduwd en er stilaan een scenario aan het groeien is waar de VU aan kapot gegaan is, amper een vijf jaar terug.

Knuppel 21 december 2007 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 3161724)
Het is maar een gevoel, maar ik krijg onderhand het gevoel dat de N-VA door de traditionele vleugel bij de CD&V in de hoek zijn geduwd en er stilaan een scenario aan het groeien is waar de VU aan kapot gegaan is, amper een vijf jaar terug.

Leterme hoefden ze duidelijk niet in een hoek te duwen. Die ging er vrijwillig in staan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be