Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nieuwjaar en driekoningen zingen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99840)

Jantje 22 december 2007 08:08

Nieuwjaar en driekoningen zingen.

Binnen kort is het weer zover, dan lopen in veel dorpen de kinderen van deur naar deur om hun liedjes te zingen en hun zakken te laten vullen met snoep en centjes.

Maar zoals vele onder jullie weten, ben ik een gescheiden vader en woont mijn ex ver weg van mij.

Nu hier word er dus door de kinderen nieuwjaar gezongen voor snoep en door de tieners gerommelpot voor centen.

En met driekoningen gaan de verenigingen zingen van deur tot deur voor centen.

Maar nu wilde ik graag eens weten hoe het in de rest van het land zit.
Waar word er nog nieuwjaar gezongen en waar nog driekoningen?

Wuustwezel, Essen en Kalmthout zingen dus zoals aangegeven.

duveltje382 22 december 2007 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3163220)
Binnen kort is het weer zover, dan lopen in veel dorpen de kinderen van deur naar deur om hun liedjes te zingen en hun zakken te laten vullen met snoep en centjes.

Maar zoals vele onder jullie weten, ben ik een gescheiden vader en woont mijn ex ver weg van mij.

Nu hier word er dus door de kinderen nieuwjaar gezongen voor snoep en door de tieners gerommelpot voor centen.

En met driekoningen gaan de verenigingen zingen van deur tot deur voor centen.

Maar nu wilde ik graag eens weten hoe het in de rest van het land zit.
Waar word er nog nieuwjaar gezongen en waar nog driekoningen?

Wuustwezel, Essen en Kalmthout zingen dus zoals aangegeven.

Bij ons zijn het enkel maar de Marokkanen die gaan zingen,derest durft niet meer :evil:

Jantje 22 december 2007 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3163224)
Bij ons zijn het enkel maar de Marokkanen die gaan zingen,derest durft niet meer :evil:

Ach, mijn ex woont aan de kanten van Leuven en daar zingen ze dus ook niet volgens mijn kids.

duveltje382 22 december 2007 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3163261)
Ach, mijn ex woont aan de kanten van Leuven en daar zingen ze dus ook niet volgens mijn kids.

Idd Jantje,wat toch heel erg is hé :evil:

Den Ardennees 22 december 2007 10:25

nu is het -denk ik- toch wel een paar jaar geleden dat hier nog es een paar kinderen aan de deur zongen. Noord-Oost-Vlaanderen.

straatrue 22 december 2007 10:26

De VL zijn bange blanke mannen geworden.
Kindjes mogen niet meer alleen op straat en de oudjes durven de deur niet meer opendoen.

Jantje 22 december 2007 10:48

Allé mensen, ik krijg hier jaarlijks zo'n 180 kids die komen zagen om snoep en centen in mijn boeregat.

Hier in het dorp worden zelfs straten afgesloten en staat de politie speciaal extra om de kinderen te helpen oversteken en de auto's te doen trager rijden.

En delen de jeugdbewegingen zelfs chocmelk en warme wijn.

duveltje382 22 december 2007 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3163346)
Kindjes mogen niet meer alleen op straat en de oudjes durven de deur niet meer opendoen.

Krijgen ook met de regelmaat van de klok wat slaag van die rotmarokkaantjes
Ver van Uw bed zekers:roll:

Den Ardennees 22 december 2007 10:53

Citaat:

:roll: :roll: :roll:

duveltje382 22 december 2007 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3163388)
:roll: :roll: :roll:

Links heeft zelfs dat van onze kinderen af genomen :evil:

berre 22 december 2007 11:32

Citaat:

:lol:
it's tumbleweed time!

Geert C 22 december 2007 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3163261)

Aan de kant van Leuven waar ik woon zingen ze wel hoor, al daalt het aantal deelnemers reeds enkele jaren gestaag. :-(

Derk de Tweede 22 december 2007 11:38

Noord-Holland
Bart: "Het Sint-Maartenfeest wordt behalve in het uiterst zuidelijke Nederland en Drenthe, Groningen en Friesland ook zeer uitgebreid gevierd in Noord-Holland!

Luddo 22 december 2007 12:02

Dat zingen gaat de weg van de kommers op! Vroeger werd gezongen met Nieuwjaar (Nieuwjaarke zoete...) en Driekoningen (Driekoningen, driekoningen, geef mij nen nieuwen hoed...). Dat was volks en traditie. Nu komen ze langs met Halloween (Boeh...), Kerstdag (Djingel bels...), feest van de onnozele kinderen (28 december), Nieuwjaar, Driekoningen, te veel om op te noemen. En in de scholen spelen ze dat spel mee.
Of zoals de Duits zegt: "Man hat immer Grund zum feiern!"
maar door de overdaad hebben ze de kip geslacht! De mensen geven niet meer zoals vroeger.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be