![]() |
Teller van de koninklijke noodregering
1 Bijlage(n)
Citaat:
Ik zal hier dagelijks de teller van deze machtsgreep tegen de kiezers van dit land bijhouden, tot op de dag dat er weer een democratische regering gevormd wordt. |
Oei ik dacht al ff dat hiet hier om ging
http://forum.politics.be/showpost.ph...10&postcount=1 Foutje van het duveltje hé:oops: |
Citaat:
|
Ik erken deze regering niet, dus de formatieteller blijft wat mij betreft gewoon doorlopen.
|
Citaat:
|
Citaat:
De christen-democraten hebben heel wat verkiezingen 'verloren' de laatste 30 jaar, toch waren ze er slechts tweemaal niet bij en hebben ze bijna altijd de premier mogen leveren. De liberalen hebben slechts twee verkiezingen 'verloren' en waren er vaak niet bij. Uiteindelijk is het enigste wat telt is of er een meerderheid kan gevormd worden in het parlement. ![]() |
Met andere woorden: deze gang van zaken noem jij democratisch?
|
Citaat:
Alleen is dat geen democratie maar particratie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ben je niet akkoord met de gevolgde politiek of het gedrag van je vertegenwoordigers, reken dan met hen af. Bewerk deze gekozenen met alle middelen. Vraag hen dagelijks rekenschap van hun daden. Vraag hen dagelijks om uitleg van hun daden of hun gebrek aan daden. Eis dat zij zich persoonlijk uitspreken over de belangrijke issues. Als we dat eens deden samen met de "koninklijke teller". Ik doe mee. Ik neem er wel 10 voor mijn rekening. Wie volgt ? |
Citaat:
Fout! Ook in Zwitserland is er een parlement dat een regering aanstelt. |
Citaat:
Parlementsleden vertegenwoordigen NIET hun kiezers maar de partijen voor wiens lijsten zij werden uitverkoren. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be