Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Teller van de koninklijke regering (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99841)

Kortaf 22 december 2007 09:47

Teller van de koninklijke noodregering

1 Bijlage(n)
Citaat:

Laten we geregeld de teller bij te zetten, met vermelding van het nieuws dat spesifiek gaat over de nakende versheidsdatum.
Vrijdag 21 december kreeg de koninklijk-liberale machtsgreep zijn beslag, doordat een kleine honderd volksvertegenwoordigers besloten de verkiezingen te negeren en gedurende 93 dagen een koninklijke noodregering van verliezers te steunen.

Ik zal hier dagelijks de teller van deze machtsgreep tegen de kiezers van dit land bijhouden, tot op de dag dat er weer een democratische regering gevormd wordt.

duveltje382 22 december 2007 09:59

Oei ik dacht al ff dat hiet hier om ging
http://forum.politics.be/showpost.ph...10&postcount=1

Foutje van het duveltje hé:oops:

Geert C 22 december 2007 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3163288)
Vrijdag 21 december kreeg de koninklijk-liberale machtsgreep zijn beslag, doordat een kleine honderd volksvertegenwoordigers besloten de verkiezingen te negeren en gedurende 93 dagen een koninklijke noodregering van verliezers te steunen.

Ik zal hier dagelijks de teller van deze machtsgreep tegen de kiezers van dit land bijhouden, tot op de dag dat er weer een democratische regering gevormd wordt.

Doe niet belachelijk, dit IS een democratische regering.

Max van Dietschland 22 december 2007 11:21

Ik erken deze regering niet, dus de formatieteller blijft wat mij betreft gewoon doorlopen.

Geert C 22 december 2007 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3163436)
Ik erken deze regering niet, dus de formatieteller blijft wat mij betreft gewoon doorlopen.

U heeft niets te erkennen, het parlement wel! En dat zal haar vertrouwen schenken. 8-)

Judge 22 december 2007 11:28

Citaat:

U zegt zelf dat honderd volksvertegenwoordigers met deze regering instemmen. Hoe is ze dan ondemocratisch. Overigens het is geen democratische regel dat dat partijen die bij een verkiezingen stemmen verliezen niet in de regering stappen.

De christen-democraten hebben heel wat verkiezingen 'verloren' de laatste 30 jaar, toch waren ze er slechts tweemaal niet bij en hebben ze bijna altijd de premier mogen leveren. De liberalen hebben slechts twee verkiezingen 'verloren' en waren er vaak niet bij.

Uiteindelijk is het enigste wat telt is of er een meerderheid kan gevormd worden in het parlement.

Knuppel 22 december 2007 11:37

Met andere woorden: deze gang van zaken noem jij democratisch?

Knuppel 22 december 2007 11:39

Citaat:

Uiteindelijk is het enigste wat telt is of er een meerderheid kan gevormd worden in het parlement.
Daar heb je gelijk in.
Alleen is dat geen democratie maar particratie.

Distel 22 december 2007 11:42

Citaat:

Ik hoop dat je veel cijfertjes hebt liggen. In dit land is immers nog nooit een democratische regering gevormd.

Distel 22 december 2007 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3163391)
Doe niet belachelijk, dit IS een democratische regering.

Een regering van verliezers, waarin de meerderheid van het land ondervertegenwoordigd is, dat belangenconflicten en alarmbellen toelaat, dat via stemmingen met 2/3 meerderheden werkt, dat bepaalde partijen niet mee laat regeren, ... is GEEN democratische regering.

Distel 22 december 2007 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3163450)
U heeft niets te erkennen, het parlement wel! En dat zal haar vertrouwen schenken. 8-)

Gesproken als een ware Belgische democraat.

Distel 22 december 2007 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Judge (Bericht 3163452)
U zegt zelf dat honderd volksvertegenwoordigers met deze regering instemmen. Hoe is ze dan ondemocratisch.

Omdat in en democratie elke stem evenveel waard is en dus 100% van de (ahum ahum) "vertegenwoordigers" in de regering zit.

Geert C 22 december 2007 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 3163488)
Omdat in en democratie elke stem evenveel waard is en dus 100% van de (ahum ahum) "vertegenwoordigers" in de regering zit.

:lolabove: Noem me nu eens één land waar 100% van de volksvertegenwoordigers in de regering zit.

Knuppel 22 december 2007 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 3163483)
Een regering van verliezers, waarin de meerderheid van het land ondervertegenwoordigd is, dat belangenconflicten en alarmbellen toelaat, dat via stemmingen met 2/3 meerderheden werkt, dat bepaalde partijen niet mee laat regeren, ... is GEEN democratische regering.

Voor 'democraten' van het type Salmon LA is alles wat in de eigen kraam past democratisch.

Knuppel 22 december 2007 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3163495)
:lolabove: Noem me nu eens één land waar 100% van de volksvertegenwoordigers in de regering zit.

Zwitserland.

Knuppel 22 december 2007 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3163450)

Met andere woorden: je geeft toe dat dat de macht niet bij het volk ligt maar bij bepaalde partijen.

Cyrano 22 december 2007 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 3163485)
Gesproken als een ware Belgische democraat.

Toch heeft Geert C een punt. Onze democratie functioneert dmv haar parlementen. Afgezien dat de spelregels niet altijd toegepast worden, zijn het de parlementsleden die ons vertegenwoordigen.

Ben je niet akkoord met de gevolgde politiek of het gedrag van je vertegenwoordigers, reken dan met hen af.

Bewerk deze gekozenen met alle middelen. Vraag hen dagelijks rekenschap van hun daden. Vraag hen dagelijks om uitleg van hun daden of hun gebrek aan daden. Eis dat zij zich persoonlijk uitspreken over de belangrijke issues. Als we dat eens deden samen met de "koninklijke teller".

Ik doe mee. Ik neem er wel 10 voor mijn rekening. Wie volgt ?

Geert C 22 december 2007 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3163499)
Zwitserland.

:lol:

Fout! Ook in Zwitserland is er een parlement dat een regering aanstelt.

Knuppel 22 december 2007 12:13

Citaat:

Afgezien dat de spelregels niet altijd toegepast worden, zijn het de parlementsleden die ons vertegenwoordigen.
Dat beweren ze toch,maar niets in minder waar.
Parlementsleden vertegenwoordigen NIET hun kiezers maar de partijen voor wiens lijsten zij werden uitverkoren.

Geert C 22 december 2007 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3163529)
Dat beweren ze toch,maar niets in minder waar.
Parlementsleden vertegenwoordigen NIET hun kiezers maar de partijen voor wiens lijsten zij werden uitverkoren.

En wie stemt er op die lijsten? :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be