Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   jouw kerstwens voor de wereld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99876)

Nynorsk 23 december 2007 16:47

jouw kerstwens voor de wereld

de mijne:
http://nl.youtube.com/watch?v=pl3P8x...eature=related

duveltje382 23 december 2007 17:13

Ik wens aan de Wererd een betere aids strijd toe,ik denk hier dan in het bijzonder aan Afrika/Azië

Vorenus 23 december 2007 17:27

Ik wens elke vent genoeg bier en wijven

Bovenbuur 23 december 2007 17:38

Ik wens een paar miljard op mijn rekening en een klein landje om te regeren. Die mensen in het land gaan erop vooruit, en voor de rest van de wereldbevolking wens ik niks meer, die doen daar toch niks mee. Ik heb vorig jaar nog wereldvrede gewenst, en zie wat daarvan kwam.

Jazeker 23 december 2007 17:47

Globaal:
----

Mijn wens aan de wereld: slaag erin om minder kindjes te krijgen. Minder ecologische voetafdruk en minder territoriale gevechten. En hopelijk dus meer vrede.

Meer lokaal gezien:
----
Voor Afrika: condooms in overvloed. En geen priesters daar die de paus volgen in zijn standpunt wat sexuele bescherming betreft.

Voor Israël hoop ik dat "de slachter" weer uit de coma komt. Niet omwille van zijn onaangename rol begin jaren tachtig, maar omdat zijn beroerte volgde op een door hem gedirigeerde responsabilisering van de Israëlische kolonisten in Gaza. Gek dat de man net op dat moment van "gezond verstand" ineens in coma ging. Hij was op dat moment de sterke man die met de palestijnen had kunnen spreken en Hamas doen verwelken. Het is net dat spelletje van Israël en de palestijnen die heel wat "krijgers" voor de gewelddadige Jihad leveren.

Voor de VS wens ik een president die dringend gaat inzien dat de VS op het randje van de totale instorting staan. De overheid heeft zoveel geld geleend op basis van de waarde en het prestige van hun dollar dat ze nu aankijken tegen een schuld die niet te overzien is, terwijl de waarde en het prestige van de dollar met de dag dalen. China heeft momenteel zo'n voorraad aan dollars dat ze de VS gewoon kunnen laten imploderen als ze die dollars op de markt gooien. En toch lijkt het witte huis daar niet wakker van te liggen. Inmiddels zitten de VS in een ongeoorloofde oorlog met Irak zonder goede redenen en met nog slechtere resultaten. We kunnen daar als Europeanen om lachen, maar als de VS vallen, dan vallen wij. Ik wens het Europese koloniale gebied dat de VS is, derhalve dat ze zich flink herpakken. Beetje sociale zekerheid zou hen ook geen kwaad kunnen.

Voor Europa wens ik wat authenticiteit. Maak eerder werk van een Europa der regio's dan een Europa van liberale uitmelkingsmentaliteit. De uitmelking waarbij de staten of regio's migranten moeten opnemen voor knelpuntberoepen terwijl de lokale werklozen met een snotneus aan een station mogen gaan zitten. Ook dat is een kerstwens. De arme of de zwakkere heeft geen mogelijkheden om zich internationaal te bewegen laat staan kapitaal te verschuiven.

Rusland wens ik toe dat Kasparov er ooit president wordt. Poetin heeft inderdaad wat grijpkapitalisten in de nor gestopt, maar verder gaat het richting dictatuur. Net als Chavez goede dingen deed maar ook met de goede dingen weer de dictatuur probeerde te installeren.

Ik kan hier nog lang doorgaan met wensen e.d.

Ik hoop dat iedereen voor zichzelf kan zien hoe je de aarde leefbaar kan houden.

PollyCorrect 23 december 2007 17:48

Ik wens de wereld toe dat Europa zich minder arrogant en imperialistisch opstelt.

Nynorsk 23 december 2007 17:52

ik ben de enige die iedere keer opnieuw bijna in huilen uitbarst bij dat nummer eh :-(

PollyCorrect 23 december 2007 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3166224)

Mooi nummer, Nyorsk. Ik ontdek het hier en nu.

Geert C 23 december 2007 18:51

Vrede, vrijheid en verdraagzaamheid op aard, en solidariteit natuurlijk. :x-mas:

Aeternitas 23 december 2007 18:57

Ik wens dat religieuze fundamentalisten (zowel Moslims als Christenen als vrijzinnigen) eindelijk hun geschillen aan de kant kunnen zetten om te werken aan een verdraagzamere wereld.

Derk de Tweede 23 december 2007 19:00

http://nl.youtube.com/watch?v=jE2jFqCpZio

Andro 23 december 2007 19:23

Ik wens iedereen wijsheid toe.

PollyCorrect 23 december 2007 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3166632)

:lol:

lombas 23 december 2007 19:45

Meer verlept heroïsme.

Ik wens meer verlept heroïsme.

Énkele hollywoodsterren die énkele kinderen in Zwart Afrika gaan oppiken? Neen, een troep geharde paramilitairen die met de hulp van in rekwisieten gesjouwde herbekeerde Gibsonites duizenden Somali's verscheept naar binnen-Oklahoma en daar in luxueuze tentenkampen onderbrengt.

Eén Poetin die één verkiezing wint met een schamele discussie over de legitimiteit ervan? Neen, een ganse Poetinclan die, gesterkt door 30 miljard sneescherpe valuta, haar eigen verkiezingen ongeldig verklaart en ze opnieuw orchestreert omdat ze het zo opwindend vindt te winnen.

Oegandese bevrijdingslegers die hun eigen commandanten doodschieten? Neen, een Belgisch leger dat zichzelf in een burger - euh - zelfdelegeroorlog stort onder leiding van een onder medailles en de dagschotel van gisteren lijdende Maarschalk-Generaal-President Flahaut I enerzijds en een vermagerde, door plastische chirurgie nog meer klootzak-kijkende Admiraal van de Atlantische Oceaan en Grote Chef van Alle Luchteskaders De Crem, Heer van Aalter en Verre Omstreeken anderzijds.

Neen!, neen!, neen! Meer verlept heroïsme.

Ik wens méér verlept heroïsme.

Hashiwokakero 23 december 2007 20:07

Mijn ultieme droom zou moeten zijn de poco gemeenschap uitroeien maar aangezien de perfectie niet mogelijk is kies ik gewoon voor een jaar van veel actie.

Dronkoers 23 december 2007 22:39

Ik haat de wereld, dus voor mij part mag er morgen 3 000 000 000 mensen sterven ;-)

StevenNr1 23 december 2007 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero (Bericht 3166816)
Mijn ultieme droom zou moeten zijn de poco gemeenschap uitroeien

que?

Jaani_Dushman 23 december 2007 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3167230)
Ik haat de wereld, dus voor mij part mag er morgen 3 000 000 000 mensen sterven ;-)

Zolang er maar geen brouwers tussen die 3.000.000.000 zitten.

Dronkoers 23 december 2007 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3167253)
Zolang er maar geen brouwers tussen die 3.000.000.000 zitten.

...snel geleerd ;-)

Hashiwokakero 23 december 2007 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3167251)
que?

Mijn definitie van de poco-gemeenschap: Mensen die zeggen dat ze vredelievend zijn maar die iedereen haten die niet tot hun gedachtegoed hoort.

Duidelijk?;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be