![]() |
Ik vind dat op dit moment in ons land er geen enkele partij is wiens standpunten zo aantrekkelijk zijn dat je zegt: 'daar ga ik op stemmen'.
Integendeel, als ik de standpunten zie maak ik eruit op dat ze onder andere allemaal op erg korte termijn denken en daarbij... dat er een partij verkozen wordt is onmogelijk, er zou dus weer een coalitie moeten gevormd worden, met als gevolg 2 of meer partijen die het land besturen met verschillende maatstaven en beide te koppig zijn en het been zullen stijf houden... en dus alles tegenwerken Met als gevolg dat er niets fatsoenlijks uit de bus zal komen. Kort samengevat: Hoe moet ik een nieuwe partij opstarten? :) |
Kameraad,
Je moet denken aan de toekomst jongen, Wil jij leven in een moslim staat? Wil je baas blijven in je eigen land? Wil je nog ooit aan kinderen beginnen? Wil je dat jij een baan krijgt OF een Turk? Er is maar een partij met toekomst; het VLAAMS BLOK.... DE partij die een oplossing heeft aan alle problemen, en die ook voldoende sociaal is. Sociaal voor het eigen volk. Erich |
Erich, kruip terug in je hok met je verkiezingspropaganda.
Goeie wijn behoeft geen krans van een beerputschepper. Geen enkele politieke partij is eigenlijk iets waarvoor je wil kiezen, allemaal even ziek in het zelfde bedje. Macht corrumpeerd, en het bevel op zakkenvullen word gegeven in de inzeteling. |
|
Sorry hoor maar als jonge politieker ben ik het absoluut niet eens met al deze uitspraken. Ik ben nog maar 1,5 jaar actief in de politiek en als er iets is wat ik geleerd heb, dan is dat dat het beeld dat velen onder jullie hebben van de corrupte, zakkenvullende politieker absoluut niet klopt. Integendeel: vele politici werken keihard en onvermoeibaar voor de idealen waar zij in geloven. Zulke idealisten vind je in ELKE partij dus niet alleen in mijn partij.
Iedereen die dat wil kan aan politiek doen dus ipv aan de zijkant wat te staan schreeuwen: doe zelf aan politiek, organiseer je, neem initiatieven, sluit je aan bij een partij of richt er zelf een op en als je er dan nog zo over denkt, heb je recht van spreken |
We zijn het eens, groenejongen. Eindelijk! :wink:
|
Citaat:
|
:lol:
dat zou me weinig verbazen. De nieuwe Geert Hoste is gearriveerd. (of ben jij dat toevallig al, Geert?) |
Aan groenejongen:
Ik ben ervan overtuigd dat er wel nog mensen zijn die streven naar hun idealen ... maar ben er ook weer van overtuigd dat die tegengewerkt worden op allerhande manieren door mensen die het minder goed voorhebben met de maatschappij en ... Hoe moet je dan een partij oprichten? |
Je moet eerst een aantal handtekeningen verzamelen waaronder een bepaald aantal van politici. Met die handtekeningen moet je dan naar de bevoegde instanties gaan en die kunnen jouw partij dan wel of niet erkennen.
Maar hoe het juist allemaal in elkaar zit weet ik niet hoor. Je kan wel klein beginnen bijvoorbeeld op een forum met een forumpartij en dan op lokaal (gemeentelijk gebied). Je zou het eens moeten vragen aan een politicoloog of aan een senator of zo. |
Handtekeningen moeten niet van politici zijn, 500 handtekeningen van 'gewone' burgers per kieskring zijn het minimum.
een tip: www.jongsolide.tk (de Jongerensite van SoLiDe, de Sociaal-Liberaal Democraten). U zult binnenkort nog van ons horen, zeer binnenkort.... :wink: En niet met mager nieuws... |
Welke partij nog aantrekkelijk?
Goei vraag... ik val eigenlijk niet op partijen, ben hetero. |
Citaat:
Dit vergemakkelijkt de keuze toch al een beetje ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Is dat toevallig VDB?
|
VDB ?
weer een vlaams-nat. lijst waarschijnlijk |
Citaat:
|
hehe, verleden week heb ik jullie nog horen vergaderen in het Vlaams Huis :wink:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be