![]() |
Berten Bibber zijn kersttoespraak
Ja wadde,
wat zegt die spiekerin daar op vtm, om ons te lokken naar hun zender??? Berten Bibber zou in zijn spietsj zeggen dat in het verleden onrecht is aangedaan aan Vlaanderen. Kijken dus maar. En nu al kommentaar: too little too late. Het zal mij niet stoppen van te streven naar Vlaamse onafhankelijkheid. |
Citaat:
|
Toespraak geschreven door de adviseurs van Verhofstadt. Bijgevolg: niet geloofwaardig.
|
Ik vul aan:
geschreven doorde lakeien van Verafstoot en onder zijn politieke verantwoordelijkheid goedgekeurd; gepasseerd langs Laeken, dus elke gram waarheid en geloofwaardigheid is er grondig uitgeklopt. |
Citaat:
Goh die toespraak kan toch een mens op zijn systeem werken...ik word er zowaar slaperig van. |
Speech staat op het internet maar zo op het eerste zicht staat er niet veel spijt in.
http://demorgen.be/dm/nl/989/Binnenl...oespraak.dhtml Voila, en daarna een maand op congé. |
Het ergste was zijn verwijzing naar de problemen in Afrika.
De regio waar het kapitaal van het koningshuis met zeer veel bloedvergieten is weggeroofd. Je moet maar durven. |
Onmiddellijk wegzappen, wil met Kerstavond de nodige eetlust en humeur behouden.
|
Saksen-Coburg heeft nogmaals mijn vierkante afkeer van de monarchie versterkt en prachtig geïllustreerd. Afvoeren die handel.
![]() |
Ik heb mijne radio naar Q-music verzet ipv naar die zever te luisteren.
|
Citaat:
Vlaamse Boerekens, betaal maar. |
"Toenadering vraagt ook een vorm van verzoening tussen de gemeenschappen. In de loop van onze geschiedenis zijn er zeker collectieve onrechtvaardigheden gebeurd. Het is van belang die wonden te boven te komen en alles in het werk te stellen om de goede verstandhouding in de hand te werken teneinde samen een gemeenschappelijke toekomst op te bouwen."
Gene vette... Hij durft niet eens te zeggen tegen wie die collectieve onrechtvaardigheden gebeurd zijn... :| |
Citaat:
|
wat zou er het meest voorspelbaar zijn?
de speech van koning albert, of de zure reacties van populistisch rechts? |
Citaat:
Vlamingen kunnen zeggen : repressie, uitbuiting, verfransingsgolf, de 19de eeuwse 'noodzakelijke terreur' tegen ons, repressie, ... Walen kunnen zeggen : het sluiten van de steenkoolmijnen omdat vlamingen niet meer solidair genoeg wilden zijn, collaboratie door vlamingen, het verjagen van studenten uit Gent en Leuven bij de vernederlandsingen ervan, de pesterijen rond het steeds maar alles in het frans moeten aanvragen in de faciliteiten ipv automatismen, ... Winkeliers kunnen zeggen dat er heel wat winkelruiten sneuvelden in illegale betogingen van balorige jongeren ... Allochtone jongeren van een specifieke origine kunnen zeggen dat er al heel wat racisme tegen hen is geweest , ... Zulke speech is er ALTIJD op gericht geen partij te kiezen, als de koning iets zegt probeert hij altijd neutraal te blijven en geen standpunten in te nemen die politiek gevoelig kunnen liggen. Iets anders zou me verbaasd hebben eigenlijk. mvg. Sint Ignacius |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
gewoon de speech van 21 jullie herhalen, het is toch dezelfde. : hoe hartverwarmend de initiatieven die de gemeenschappen naar elkaar toe doen groeien, solidariteit, vrede verdraagzaamheid etc... |
Citaat:
D�*n en om die gekende reden werd er wél een duidelijk standpunt ingenomen. Als het om het volk zelve gaat, kan dat niet, blijkbaar. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be