Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Berten Bibber zijn kersttoespraak (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99911)

De schoofzak 24 december 2007 12:49

Berten Bibber zijn kersttoespraak

Ja wadde,
wat zegt die spiekerin daar op vtm, om ons te lokken naar hun zender???

Berten Bibber zou in zijn spietsj zeggen dat in het verleden onrecht is aangedaan aan Vlaanderen.

Kijken dus maar.

En nu al kommentaar: too little too late.
Het zal mij niet stoppen van te streven naar Vlaamse onafhankelijkheid.

Hallebarde 24 december 2007 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3168489)
Ja wadde,
wat zegt die spiekerin daar op vtm, om ons te lokken naar hun zender???

Berten Bibber zou in zijn spietsj zeggen dat in het verleden onrecht is aangedaan aan Vlaanderen.

Kijken dus maar.

En nu al kommentaar: too little too late.
Het zal mij niet stoppen van te streven naar Vlaamse onafhankelijkheid.

Tiens, enkel in het verleden ?

Jong N-VA'er 24 december 2007 13:02

Toespraak geschreven door de adviseurs van Verhofstadt. Bijgevolg: niet geloofwaardig.

De schoofzak 24 december 2007 13:10

Ik vul aan:
geschreven doorde lakeien van Verafstoot en onder zijn politieke verantwoordelijkheid goedgekeurd;
gepasseerd langs Laeken,
dus elke gram waarheid en geloofwaardigheid is er grondig uitgeklopt.

Jong N-VA'er 24 december 2007 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3168548)
Ik vul aan:
geschreven doorde lakeien van Verafstoot en onder zijn politieke verantwoordelijkheid goedgekeurd;
gepasseerd langs Laeken,

U begrijp ik tenminste;-)

Goh die toespraak kan toch een mens op zijn systeem werken...ik word er zowaar slaperig van.

-=EXCALIBUR=- 24 december 2007 13:28

Speech staat op het internet maar zo op het eerste zicht staat er niet veel spijt in.

http://demorgen.be/dm/nl/989/Binnenl...oespraak.dhtml

Voila, en daarna een maand op congé.

Alan DF 24 december 2007 13:29

Het ergste was zijn verwijzing naar de problemen in Afrika.
De regio waar het kapitaal van het koningshuis met zeer veel bloedvergieten is weggeroofd.
Je moet maar durven.

rik47 24 december 2007 13:34

Onmiddellijk wegzappen, wil met Kerstavond de nodige eetlust en humeur behouden.

L. J. Brutus 24 december 2007 13:37

Saksen-Coburg heeft nogmaals mijn vierkante afkeer van de monarchie versterkt en prachtig geïllustreerd. Afvoeren die handel.

Tjolder 24 december 2007 13:44

Ik heb mijne radio naar Q-music verzet ipv naar die zever te luisteren.

HAMC 24 december 2007 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alan De Feyter (Bericht 3168604)
Het ergste was zijn verwijzing naar de problemen in Afrika.
De regio waar het kapitaal van het koningshuis met zeer veel bloedvergieten is weggeroofd.
Je moet maar durven.

Schaamte is bij die mensen niet bekend. Haal het geld maar uit je zakken, nadat de SacksenCoburgers het er hebben leeggeroofd moetten ze nu in Congo gesteund worden.

Vlaamse Boerekens, betaal maar.

Jeronimo 24 december 2007 14:28

"Toenadering vraagt ook een vorm van verzoening tussen de gemeenschappen. In de loop van onze geschiedenis zijn er zeker collectieve onrechtvaardigheden gebeurd. Het is van belang die wonden te boven te komen en alles in het werk te stellen om de goede verstandhouding in de hand te werken teneinde samen een gemeenschappelijke toekomst op te bouwen."

Gene vette... Hij durft niet eens te zeggen tegen wie die collectieve onrechtvaardigheden gebeurd zijn... :|

Travis66 24 december 2007 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3168716)
"Toenadering vraagt ook een vorm van verzoening tussen de gemeenschappen. In de loop van onze geschiedenis zijn er zeker collectieve onrechtvaardigheden gebeurd. Het is van belang die wonden te boven te komen en alles in het werk te stellen om de goede verstandhouding in de hand te werken teneinde samen een gemeenschappelijke toekomst op te bouwen."

Gene vette... Hij durft niet eens te zeggen tegen wie die collectieve onrechtvaardigheden gebeurd zijn... :|

Hij doelt waarschijnlijk op die absolute schande die Belgie kenmerkte in de 21ste eeuw. Naar het schijnt hebben de vlamingen daar ergens samengespannen tegen de walen om BHV te splitsen. Maar ik kan mij vergissen, mijn geschiedeniskennis is niet zo goed.

Mitgard 24 december 2007 14:45

wat zou er het meest voorspelbaar zijn?
de speech van koning albert, of de zure reacties van populistisch rechts?

UFSIA 24 december 2007 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3168716)

Het is waar dat er geen duidelijkheid is waarover het PRECIES gaat , echter verschillende mensen kunnen het interpreteren zoals zij zelf willen :

Vlamingen kunnen zeggen : repressie, uitbuiting, verfransingsgolf, de 19de eeuwse 'noodzakelijke terreur' tegen ons, repressie, ...

Walen kunnen zeggen : het sluiten van de steenkoolmijnen omdat vlamingen niet meer solidair genoeg wilden zijn, collaboratie door vlamingen, het verjagen van studenten uit Gent en Leuven bij de vernederlandsingen ervan, de pesterijen rond het steeds maar alles in het frans moeten aanvragen in de faciliteiten ipv automatismen, ...

Winkeliers kunnen zeggen dat er heel wat winkelruiten sneuvelden in illegale betogingen van balorige jongeren ...

Allochtone jongeren van een specifieke origine kunnen zeggen dat er al heel wat racisme tegen hen is geweest , ...

Zulke speech is er ALTIJD op gericht geen partij te kiezen, als de koning iets zegt probeert hij altijd neutraal te blijven en geen standpunten in te nemen die politiek gevoelig kunnen liggen.

Iets anders zou me verbaasd hebben eigenlijk.

mvg. Sint Ignacius

Geert C 24 december 2007 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3168548)
Ik vul aan:
gepasseerd langs Laeken,

Toch niet, speeches van de Koning worden geschreven door paleismedewerkers, meer dan waarschijnlijk Van Yp. Verhofstadt moet ze alleen maar nalezen en goedkeuren.

giserke 24 december 2007 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3168877)
Toch niet, speeches van de Koning worden geschreven door paleismedewerkers, meer dan waarschijnlijk Van Yp. Verhofstadt moet ze alleen maar nalezen en goedkeuren.

Sinterklaas is bij ons ook nog op een late langsgeweest.

giserke 24 december 2007 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3168760)

kweet niet of dat iets met voorspellen temaken heeft.

gewoon de speech van 21 jullie herhalen, het is toch dezelfde. : hoe hartverwarmend de initiatieven die de gemeenschappen naar elkaar toe doen groeien, solidariteit, vrede verdraagzaamheid etc...

Hallebarde 24 december 2007 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 3168838)
......als de koning iets zegt probeert hij altijd neutraal te blijven en geen standpunten in te nemen die politiek gevoelig kunnen liggen.

Albert's welhaast geheiligde voorganger veegde daar resoluut zijn voeten aan, en ging zelfs op een welbepaald moment regelrecht tegen de grondwet in, of was u dat al vergeten ?

D�*n en om die gekende reden werd er wél een duidelijk standpunt ingenomen.

Als het om het volk zelve gaat, kan dat niet, blijkbaar.

rik47 24 december 2007 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3168760)

Je hebt nog één optie vergeten, jouw mening hé.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be