Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Music for life! een sprekend voorbeeld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99965)

luc broes 24 december 2007 20:01

Music for life! een sprekend voorbeeld

Music for Life was een enorm succes!
In Vlaanderen werd zopas 3.3 miljoen euro opgehaald. Het bedrag wordt gebruikt voor drinkwatervoorziening in de ontwikkelingslanden. Prachtig!

Vlaanderen betaalt echter per dag 30 miljoen euro aan Wallonië.
Dat vinden wij -'egoïsten'- natuurlijk niet zo leuk.

Maar de royale Walen hebben daar geen probleem mee. De denken eerst aan hun sociale hangmat, dan aan de kameraden van Charleroi, en als er nog iets overblijft dan aan dat drinkwater voor de ontwikkelingslanden.

Albert hoopt dat de wrijvigen tussen zijn onderdanen ophouden en beveelt aan dat men de taal van de andere gemeenschap leert.
Wie die andere taal moet leren zijn natuurlijk in eerste plaats zijn madam en schoondochters, en ook onze Franstalige landgenoten.
Maar dat zegt onze slimme sire er natuurlijk niet bij. Want wie wordt er nu graag aan herinnerd dat men dom of van slechte wil is. Zoals Leterme maar al te goed ondervond.

perf 24 december 2007 22:15

Rechtse verzuurde zak !

(ironie intended)

Raven 24 december 2007 22:33

Wat is't jong?

Geflitst geweest tijdens de smog-snelheidsbeperking :rolf: ?

Duvelke 24 december 2007 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 3169344)
In Vlaanderen werd zopas 3.3 miljoen euro opgehaald. Het bedrag wordt gebruikt voor drinkwatervoorziening in de ontwikkelingslanden. Prachtig!

Maar de royale Walen hebben daar geen probleem mee. De denken eerst aan hun sociale hangmat, dan aan de kameraden van Charleroi, en als er nog iets overblijft dan aan dat drinkwater voor de ontwikkelingslanden.

Albert hoopt dat de wrijvigen tussen zijn onderdanen ophouden en beveelt aan dat men de taal van de andere gemeenschap leert.
Wie die andere taal moet leren zijn natuurlijk in eerste plaats zijn madam en schoondochters, en ook onze Franstalige landgenoten.
Maar dat zegt onze slimme sire er natuurlijk niet bij. Want wie wordt er nu graag aan herinnerd dat men dom of van slechte wil is. Zoals Leterme maar al te goed ondervond.

wat is nu 30 miljoen? als wallonie daar beter van wordt?
Tmogen er zelfs 50 miljoen worden..

Hashiwokakero 24 december 2007 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3169474)

In Wallonië sterven er niet dagelijks duizenden mensen, op andere plaatsten daarentegen...

luc broes 24 december 2007 22:56

Citaat:

't Probleem is: ze worden er slechter van!

Savatage 24 december 2007 23:47

Citaat:

Ze worden er slechter van. Het wiegt hun economie namelijk in slaap, en zorgt dat er geen incentieven zijn om zelf bovenop te komen.

Zwartengeel 25 december 2007 00:27

Citaat:

Of hoe de zelfhaat van sommigen tot staaltjes van 'wishful thinking' als onderstaande leiden:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Vlamingen staan in het buitenland bekend als een racistisch, dom, extreem-rechts, kneuterig en egoïstisch volkje

Patriot! 25 december 2007 01:30

Zijn ze daar weer met hun zever... :roll:

kelt 25 december 2007 09:28

Citaat:

.

Het is een minder geslaagd "idee",vind ik,om een dergelijke prachtige aktie af te wegen tegen de staatshuishouding....Het doet een beetje oneer aan al dat StuBru-Personeel en al die tienduizenden mensen die ergens "met water" bezig geweest zijn om te helpen...:|

luc broes 25 december 2007 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 3169737)
Het is een minder geslaagd "idee",vind ik,om een dergelijke prachtige aktie af te wegen tegen de staatshuishouding....Het doet een beetje oneer aan al dat StuBru-Personeel en al die tienduizenden mensen die ergens "met water" bezig geweest zijn om te helpen...:|

Die opmerking is de wereld op zijn kop.
Alle lof voor de inzamelaars en de milde schenkers!

Ik wil alleen maar het zinneloze en misdadge in de verf zetten van wat jij (belgische) staatshuishouding noemt.
De transfers zijn een aanfluiting van normale gezonde staatshuishouding, een aanfluiting van broodnodige solidariteit met mensen die het moeilijk hebben.
Met hetzelfde geld van de transfers kunnen we vele miljoenen voorzien van drinkbaar water! Dat geld wordt nu gebruikt om een ocmw-staat in stand te houden onder leiding van een corrupte PS, die ons dan nog met verwijten overlaadt, onze taal en ons grondgebied niet respecteert en onze economische welvaart in de weg staat.
Wanneer zullen de ogen eindelijk open daan, wanneer komt er een einde aan die koloniale toestand deze keer niet onder de hoede van Leopold II maar wel onder het goedkeurend oog van zijn nazaat Albert?

Online 25 december 2007 11:42

Citaat:

Uit andersmans zak uiteraard. Leuk hé om Sinterklaasje te spelen op kosten van anderen. Super egoïst !

Duvelke 27 december 2007 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3169521)
Ze worden er slechter van. Het wiegt hun economie namelijk in slaap, en zorgt dat er geen incentieven zijn om zelf bovenop te komen.

dan is het aan vlaanderen om nog harder te werken, en nog meer geld naar ginder te laten stromen e :)
ale hop, ga maar overuren kloppen ;-)

Duvelke 27 december 2007 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 3169853)
Uit andersmans zak uiteraard. Leuk hé om Sinterklaasje te spelen op kosten van anderen. Super egoïst !

ik ben geen egoist. ik woon in vlaanderen, en betaal graag men deel af aan Belgie. Volgens mij bent u de egoist ;-)

Heftruck 27 december 2007 14:14

Nochtans is het volgens menig staatsliefhebber volstrekt onmogelijk om zonder staatsapparaat hulpbehoeftigen te steunen d.m.v. vrijwillige donatie?

Tiens. Vreemd.

StevenNr1 27 december 2007 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 3173299)
Nochtans is het volgens menig staatsliefhebber volstrekt onmogelijk om zonder staatsapparaat hulpbehoeftigen te steunen d.m.v. vrijwillige donatie?

Tiens. Vreemd.

Totale Belgische ODA in 2006: €1.575.720.347 (en dit is al helemaal niet voldoende)

De ingezamelde €2.053.568 is welgeteld 0,13% van dat bedrag.

Heftruck 27 december 2007 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3173322)
Totale Belgische ODA in 2006: €1.575.720.347 (en dit is al helemaal niet voldoende)

De ingezamelde €2.053.568 is welgeteld 0,13% van dat bedrag.

Dat lijkt mij irrelevant naar het principe toe. Ik kan ook stellen; geen belastingen = meer geld voor vrijwillige donatie. Veel meer zelfs.

santos 27 december 2007 15:27

Citaat:

Erg zo gefrustreerd zijn dat men nog niet meer de zaken van elkaar kan scheiden. En dan nog een topic zetten over een een geslaagd initiatief om nog wat te kunnen schimpen op de walen.
En nog durven beweren dat Wallonie niets zou/wil doen voor de minder bedeelden. Het is echt erg gesteld met de gepekelde vlaming. Maar al goed dat ze meer flitsen tijdens de smog periode want anders zou er niet genoeg geld zijn om aan wallonie te geven.

luc broes 27 december 2007 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3172774)
ik ben geen egoist. ik woon in vlaanderen, en betaal graag men deel af aan Belgie. Volgens mij bent u de egoist ;-)

Ik ben geen egoïst. ik woon in vlaanderen en betaal graag voor hulpbehoevenden waar ook ter wereld. Ik betaal niet graag voor mensen die een sociale hangmat en corruptie verkiezen boven werken. Volgens mij bent u een beetje blind.

luc broes 27 december 2007 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3173431)
1) Erg zo gefrustreerd zijn dat men nog niet meer de zaken van elkaar kan scheiden.
2) En dan nog een topic zetten over een een geslaagd initiatief om nog wat te kunnen schimpen op de walen.
3) En nog durven beweren dat Wallonie niets zou/wil doen voor de minder bedeelden. Het is echt erg gesteld met de gepekelde vlaming.
4) Maar al goed dat ze meer flitsen tijdens de smog periode want anders zou er niet genoeg geld zijn om aan wallonie te geven.

1) Vanwaar haal je het dat ik gefrustreerd ben?
Welke zaken kan ik niet van mekaar scheiden?
2) Ik haal deze cijfers aan om aan iedereen duidelijk te maken hoe waanzinnig de transfers wel zijn.
waanzinnige toestanden aanklagen is niet 'schimpen' op de Walen.
3) 'En nog durven beweren'.... ?? wat bedoel je daarmee?
4) ????

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be