![]() |
Hersenactiviteit bij het bidden.
Het is bewezen dat er een plaats is in de hersenen de 'Godspot' genoemd waar activiteit is bij het bidden van een gelovige wat niet het geval is bij een niet-gelovige.
Je gaat gewoon eens je hersens gebruiken zou ik zeggen als je gaat bidden! Hier het fimpje , bekijk het wel best helemaal(zonder vooroordeel) om de context te snappen. http://www.eo.nl/programma/galileo/2...nummer=7493613 |
Hoe lang duurt het?
|
Citaat:
|
Interessant
|
Dat is toch al enige tijd bekend.
|
Als je bidt, gaat je hersenen uiteraard ook geactiveerd zijn... Denk je echt soms dat je 'hersenloos' kan bidden?
Wie trouwens zich clever waant en denkt dat 'religieuze dingen' bewezen intracerebraal zijn, is fout: Zo is er ook hersenactiviteit als je iets aanraakt (met activatie van de tactiele cortex), als je iets proeft (gustatieve cortex), als je iets ziet (visuele cortex), als je iets ruikt (olfactieve cortex), als je iets hoort (auditieve cortex),... M.a.w. de hersenen geven activiteit op iets dat reëel is. Waarom zou er geen hersencortex kunnen bestaan die receptoren zijn voor het transcendente voelen? |
Citaat:
Acid? In dat geval ben ik het met je eens, hehe. |
Volledig akkoord,maar je moet ook vaststellen dat tisten die veel bidden,ook gevaarlijke zotten worden.
Dat de hersenen werken bij moslims, zal dus wel in negatieve zin zijn. Waarschijnlijk teveel zand in de kop |
Citaat:
|
Citaat:
En als je ongelovig wordt, verdwijnt deze activiteit. :-o Ik geloof geen bal van deze theorie. Ik veronderstel dat de bidder ondertussen aan sexscenes zat te denken ipv te bidden. :? |
veel mensen onderschatten hier duidelijk de kracht van het gebed/meditatie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hersenloos posten daaraantegen. |
Citaat:
|
Citaat:
Denk maar aan de poco-cultuur. |
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Liefde |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be