Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Meisje uit Kasterlee gewond na schietpartij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99991)

De rechtvaardige rechter 25 december 2007 21:00

Meisje uit Kasterlee gewond na schietpartij

Citaat:

di 25/12/07 - In Kasterlee is een meisje lichtgewond geraakt bij een schietincident met een luchtkarabijn.

Het meisje nam deel aan het kerstspel van de Chiro Sint-Wivina in het centrum van Kasterlee.

Rond 16.30 uur gisteren werden de chiroleden opgeschrikt door schoten die afgevuurd werden vanuit een voorbijrijdende auto.

De daders, vier jongeren, waren uit verveling aan het spelen met een luchtkarabijn en hebben de chiroleden onder vuur genomen. Een meisje van de Chiro heeft een projectiel tegen het hoofd gekregen en is lichtgewond dicht bij het oog.

De auto is na het schietincident doorgereden, maar kon later door de politie worden geïdentificeerd. De vier jongeren werden meteen opgepakt. Ze hebben bekend dat ze ook in Gierle bij Lille geschoten hebben, maar daar heeft de politie geen klachten gekregen.

Vanmiddag zijn de vier jongeren weer vrijgelaten. Ze moeten zich later wel nog voor de correctionele rechtbank verantwoorden.

Tja waar gaan we toch naar toe. Dit getuigt van een groot gebrek aan respect in onze samenleving. Ik vraag me af wat het volgend is. :x :x

Hashiwokakero 25 december 2007 21:03

Het volgende is moord eh, logisch toch?

HAMC 25 december 2007 21:45

Luchtkarabijnen verbieden zeker nu?

Kortaf 25 december 2007 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3170765)
Luchtkarabijnen verbieden zeker nu?

Corrupte rechters verbieden lijkt me een logischer conclusie uit dit verhaal.

An Arkos 26 december 2007 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3170823)
Corrupte rechters verbieden lijkt me een logischer conclusie uit dit verhaal.

Hoedat? Niet dat ik een fan ben van rechters, maar de rechter heeft nog niet eens een uitspraak gedaan.

the_special_one 26 december 2007 12:14

En dan?
Happens every day en dat al voor eeuwen aan een stuk

Kortaf 26 december 2007 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 3171489)
Hoedat? Niet dat ik een fan ben van rechters, maar de rechter heeft nog niet eens een uitspraak gedaan.

Ik mag aannemen dat hier een onderzoeksrechter aan te pas gekomen is:

Citaat:

Vanmiddag zijn de vier jongeren weer vrijgelaten.

Raf 26 december 2007 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3171492)

Et alors? Een onderzoeksrechter doet geen uitspraak ten gronde. De vier moeten zich later - zoals het artikel vermeldt - voor de correctionele rechter verantwoorden.

Stardust 26 december 2007 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3171492)

En dan? Toch normaal dat ze worden vrijgelaten nu...het was maar met een luchtkarabijn...er is iemand geraakt...so what...erg kan het niet zijn.
Ze zullen zich later wel moeten verantwoorden.

HAMC 26 december 2007 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stardust (Bericht 3171582)
En dan? Toch normaal dat ze worden vrijgelaten nu....

Ja natuurlijk, het zijn geen wietrokers he.

Rudy 26 december 2007 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter (Bericht 3170680)
Dit getuigt van een groot gebrek aan respect in onze samenleving.

Baldadigheden door bezopen en gedrogeerd uitschot heeft niets met gebrek aan respect te maken. Eerder met uitzichtloosheid en gebrek aan perspectieven.

Kortaf 26 december 2007 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3171794)
Baldadigheden door bezopen en gedrogeerd uitschot heeft niets met gebrek aan respect te maken. Eerder met uitzichtloosheid en gebrek aan perspectieven.

Onzin. Vaak zijn het rijkelooszoontjes die zich vervelen en geen opvoeding kregen. Zoals die diplomatenzoon die een jaar geleden een 50-er in elkaar sloeg door er minutenlang op te staan springen in de metro te Watermaal.

Rudy 26 december 2007 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3171804)
Onzin. Vaak zijn het rijkelooszoontjes die zich vervelen en geen opvoeding kregen. Zoals die diplomatenzoon die een jaar geleden een 50-er in elkaar sloeg door er minutenlang op te staan springen in de metro te Watermaal.

Die rijkelijszoonjes hebben wel een goeie opvoeding gehad. Maar vergeten vlug. Of hun baldadigheden worden mits betaling onder de mat geveegd. Als je zo begint kunnen we beter discussiëren over klassejustitie. Daar valt meer over te zeggen dan enkel kappen op wie meer kansen heeft gekregen.

Kortaf 26 december 2007 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3171851)
Die rijkelijszoonjes hebben wel een goeie opvoeding gehad. Maar vergeten vlug. Of hun baldadigheden worden mits betaling onder de mat geveegd. Als je zo begint kunnen we beter discussiëren over klassejustitie. Daar valt meer over te zeggen dan enkel kappen op wie meer kansen heeft gekregen.

Wat zal het zijn? Uitzichtloosheid en gebrek aan perspectieven of klassejustitie?

En a propos: waarom zou men niet mogen "kappen" op uitschot dat meer kansen gekregen heeft?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be