Discussie: Hamsteren
Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2022, 07:17   #54
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Een apocalyps gebeurt enkel door ver buiten menselijke macht om factoren.
Een crisis veroorzaakt door overheden, duurt geen 20 jaar he. Zelfs geen 10. Gewoon zolang als ze spaarders panikerende willen hebben om hun beoogde spaargeld "verdampt" te krijgen. Het zat al in hun met dat spaargeld als krediet gekochte spullen, maar de cijferkes op de spaarrekeningen of geschatte portefeuilles waren nog te claimen, en na "verdampen", allez, weg geediteerd, niet meer. Kwijtgescholden.
En hoelang is die periode, begot maar enkele maanden?
Kijk naar die enorme corona heisa. Een super maar flash crash.
Kijk naar de 2008 WOOHA crisis. Die zogenaamde "great recession". LOL.
https://finviz.com/futures_charts.ashx?t=ES&p=m1
Standard en Poors aandelenmand index.
Dieptepunt overgang 2008>2009. Welgeteld 1 jaar later alweer verdubbeld van die bodem, en terug op niveau van 3 jaar eerder. De oppervlakte op een grafiek is een maat voor de hoeveelheid verhandelde waarde. Vergelijk de oppervlakte van de recessieperiode met het oppervlak dat de 10 jaar later erbij kwam. Die was TOTAAL FLUT.
Diegenen die daar, op dat dieptepunt overgang 2008>2009, op het moment van grootste paniek VERKOCHTEN, schoten de grootste kemel die kon geschoten worden in een KWARTEEUW tijd.
Je moet dus helemaal geen 20 jaar eten stockeren lol.
Een halfjaar is al meer dan genoeg, de rekken gaan geen 6 maanden leeg blijven he haha. Herinner: IEMAND DIE HAMSTERT, KOOPT VEEL NU EN WEINIG LATER. Eenmaal de kolonie hamsters haar stocks aangelegd heeft, is die geen concurrent meer he. Welintegendeel, als de productie werd verhoogd om tegemoet te komen aan de hamstervraag, zal ze later net omgekeerd, terug worden verlaagd om te compenseren voor de mindere verkoop. Hamsteren is net als sparen: een verschuiving in de tijd.

Dus hamsteren, dat is gewoon een stock van enige maanden kopen, van zaken die je echt nodig hebt, en iedereen nodig heeft, zoals eten, met als motief maken dat je geen last hebt van een periode lege schappen.
Net als een eekhoorn: die hamstert in de herfst bij overvloed, er is volop voor alle hamsters, die hebben geen last van elkaar, die hoeven niet te concurreren, en dan in de winter, die zijn gerust, die moeten geen uren zitten krabben in de sneeuw om enige halfgerotte eikels te vinden, die doen een plastron en plechtige communieschoenen aan, en gaan in stijl naar hun voorraadkamer.

Bvb mijn chips, ik heb nu 6 dozen van 20 en enkele wasmanden vol. Ik schrijf met alcolstift de aankoopdatum op de doos, zodat ik weet welke eerst op te eten. Ik heb dus een soort van in houdbaarheidsdatum "rollende" stock. Dat deed ik vroeger met brood en kaas ook. Brood van links oudst naar rechts nieuwst, en een leeg gat ertussen dat naar rechts schuift met het bijkopen.
Kaas per 10 pakskes, telkens linkse eerst. Maar dat was maar voor hooguit een halve week.
Die chips, laten nu 6 maanden toe.
Maar nog eens: het motief is gewoon, om zonder veel ongemak de hoogtepuntsperiode van de klooierijen van de Nazi's te doorkomen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 23 juli 2022 om 07:22.
Erw is offline   Met citaat antwoorden