Gisteren 2 mondmaskers tijdens mijn scheervlucht langs Gent.
Een jonge japanner op de parking onder een Colruyt.
Een oudere man wachtend aan een bushalte aan een invalsweg.
Dat eerste bevestigt nog eens de rode lijn die ik eerder al herkende.
Japanners dragen blijkbaar rapper maskers dan andere culturen. Van jong tot oud.
Ik heb toen de dwang buiten gestopt was, en ik er nog niemand ermee had gezien, in stad een hele drom Japanse toeristen gezien ermee, buiten op een brug boven 't water. Terwijl niemand anders daar (en het staat er typerend vol mensen daar) er 1 droeg.
Het zou toen specifiek nog kunnen geweest zijn, een regel in de toerisme sector, maar ik zie ook veel "losse" Japanners, in of nabij winkels, langs straat lopend, in een parkje, overal eigenlijk, het dragen.
Japan, the land of the rising mask
En ah, nog vergeten toevoegen: heb gisteren eens de parking van de Aldi vestiging opgereden waar ik 10 jaar lang klant van was en 5 jaar lang 2 of 3 keer per week, maar recent dus deserteerde door de veel hogere prijzen.
Niet binnengegaan, gewoon zitten kijken. Niemand gezien met een mondmasker. Er was wel niet zoveel volk meer, want was maar halfuur voor sluiting.
Er zou dus een Delhaize vestiging zijn waar 1 op de 4 klanten met een masker loopt.
Scene.
Op de klok: 18:58.
Op de deur: openingsuren 0900-1900.
Voor de deur: Daedamelee.
Achter de deur: boos kijkend personeelslid zonder masker.
Daedamelee stormt binnen.
Aan de kassa: een klant zonder masker en een kassierster zonder masker.
Daedamelee draaft onder 2 beduusde blikken langsheen de kassa terug naar buiten.
Daedamelee terug thuis.
Naar de competoeter.
Browser.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee
Vandaag in de Delhaize 25% met mondmasker. Meestal jonge mensen.
|
Zo weten we het: Daedamelee is een jonge mens.