Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Omdat hij een uilskuiken was.
|
Stel dat hij een uilskuiken was. Dan klopt de communicatie van de overheid daar toch niet over ? Een uilskuiken, dat vind je toch direct, dat kan toch niet ontsnappen aan een militaire zoekactie ? Een uilskuiken dat lege raketbuizen meepakt, dat is geen gevaarlijke terrorist he.
De initiele communicatie van de overheid klopt niet met "uilskuiken". Probeer opnieuw.
Citaat:
Gij zou nog willen dat hij vermoord werd, past lekker in een agendaatje.
|
Nee, helemaal niet: ik wijs enkel op de totale incoherentie van het overheidsverhaal. Men kan niet tegelijkertijd een uilskuiken en een gevaarlijke Rambo hebben. Men kan niet tegelijkertijd een zwakzinnige en een "extreem-rechtse vijand van het volk" hebben. Men kan niet tegelijkertijd met een gans leger niks vinden, en te maken hebben met een kieken.
Zoals ik al vaak heb herhaald: over de ECHTE JC weten we zo goed als niks. Dat kan een held of een uilskuiken zijn, een zwakzinnige of weet ik veel.
Het enige dat we weten, is dat het PERSONAGE dat de overheid heeft opgebouwd in haar propaganda verhaal dat voor de rest niet kan kloppen met de werkelijkheid, een vrijheidsstrijder heeft opgebouwd, dat ze nadien hebben trachten af te breken, toen het niet aansloeg om die vrijheidsstrijder te "vilifieren" als zijnde extreem-rechtse-terrorist die tegen de corona waanzin dictatuur is.
Dat propaganda personage heeft waarschijnlijk weinig met de echte JC te maken (in de mate dat de overheid aan het liegen was dus).
Het BEELD dat de overheid van JC had geschapen, namelijk een militair die het land wil bevrijden van een waanzinnige dictatuur door daar een van de spilfiguren met gestolen wapens gaan neer te leggen, DAT is een bewonderenswaardig en heldhaftig personage dat als voorbeeld zou moeten dienen en als inspiratiebron. Maar de echte JC, dat weten we niet. Die was waarschijnlijk zo geen held.