Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2022, 09:01   #138
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Dat! De nagel op de kop.
Sommige mannen vergoelijken of bagatelliseren zulke tragedies.
"Ach, het was zo'n lieve/ goede man, hij was wat verstrooid" enz.
"Ach, hij had wat stress op't werk...., hij dacht dat het gisteren was"
"Ach, we moeten medelijden met die arme man hebben"
Enz.

ERG want over de slachtoffertjes wordt hier door (sommige) mannen geen woord gerept.
Gij begrijpt het echt niet eh.
Niemand vergoeilijkt. Niemand bagatelliseert.
Quasi iedereen is hier van mening dat die man of vrouw die 't kind vergat een fout gemaakt heeft. Maar in tegenstelling tot u gaan de meesten er hier vanuit dat het ook iedereen kan overkomen. Quasi iedereen hier beseft dat de focus -helaas- niet altijd op het 'meest belangrijke' gericht is. Dat het kan gebeuren dat je wel eens niet aan je kinderen denkt. Dat het kan gebeuren dat je zo opgaat in de dingen van de dag, dat je wel eens wat vergeet..

Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik mijn hond (of kind, moest ik een hebben) zou vergeten.. maar dat wil niet zeggen dat het niet zou kunnen gebeuren.

En ja, het is erg voor de slachtoffers.. moeten we hier nu echt allemaal tranen laten en medeleven betuigen..? Ik denk dat iedereen het hier erg vind voor dat kind. Ik vermoed dat iedereen zijn/haar leven stil zou staan moest dit gebeuren bij een geliefde. Maar, het is ook erg voor de 'dader' in kwestie. Die persoon (man/vrouw) heeft dat helemaal niet gewild. Die dragen dat mee voor de rest van hun leven. Overal waar ze komen, iedereen rond hun weet hoe hun kind gestorven is.. ik denk dat een beetje medeleven wel op z'n plaats is ja. Die hun leven is verwoest, met dat verschil dat zij -in tegenstelling tot het slachtoffer- wel nog verder moeten met dat verwoeste leven. En die mensen wil jij dan nog eens extra straffen.. met welk nut, vraag ik me dan af..? Die mensen kan je niet nog harder straffen.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden