Los bericht bekijken
Oud 2 augustus 2022, 15:32   #28
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
lijkt me alsof u haar bericht niet gelezen heeft.
It was extremely difficult to witness the charred and twisted remains of Ukrainian POWs in the Yelenovka detention center at first hand.

Ze zegt dat ze er geweest is, ja. Geloof je haar?

Citaat:
dat zou kunnen. Maar de vraag blijft zoals eerder aangegeven waarvoor men toestemming wil.
ge moet af en toe eens die links die ik geef openen. Ik zal kopieren van de tweets van officiële ICRC-account:

We immediately requested access to Olenivka and POWs, offering our assistance
??Medical assistance to the wounded.

??Support in the evacuation of the seriously injured to medical facilities and with medical supplies.

??Provision of resources to help with the identification and dignified management of the dead.

We stand ready to support the return and transfer of mortal remains.

And we continue our work to bring news to families who have lost contact with loved ones in this conflict.

To be clear, our request to access the POWs from Olenivka penal facility yesterday has not been granted.

Granting ICRC access to POWs is an obligation of parties to conflict under the Geneva Conventions.

We will not stop seeking access to these POWs and to all POWs of this international armed conflict who we have not had access to yet.

Allez, kan het nog duidelijker?......

Citaat:
Rusland vraagt een onderzoek naar de daders. Het rode kruis wil zien hoe goed de POWs behandelt werden voor de aanslag volgens wat ik in de pers lees. Eerlijkheidshalve zou het rode kruis dan ook toegang moeten (willen) krijgen tot Russische POWs en daar een objectieve assessment over maken.

Zoals gezegd zijn dit twee verschillende zaken.
Waar leest ge ergens in de pers dat "Het rode kruis wil zien hoe goed de POWs behandelt werden voor de aanslag"?

Hoezo "vóór de aanslag"? Dat zei je gisteren of eergisteren ook al. Dat staat er toch helemaal niet? Ze willen er gewoon naartoe om hulp te bieden. En hoe zouden ze nu nog kunnen zien hoe goed de POWs behandeld werden vóór de aanslag (en waarom?!...)

Allez, dit slaat toch nergens op?

Citaat:
Toegang tot POWs door neutrale organisaties zou moeten kunnen echter ook zonder aanslag. Als Rusland dit zou tegen houden is dit niet goed te keuren.
halleluja!

Citaat:
Er dienen natuurlijk duidelijke aanwijzingen te zijn dat geknoeid werd met het onderzoek. Dat was in Syrië wel degelijk het geval volgens mensen betrokken bij het onderzoek.
Ik zeg het maar, omdat ik weet wat er gaat gebeuren als het onderzoek loopt of resultaten publiceert. Ik wed er 1000€ op dat als dat VN-onderzoek zeer duidelijk naar Rusland wijst als verantwoordelijke, dat je het onderzoek niet zal aanvaarden.

Ik stel u de vraag rechtstreeks nu, als er geen aanwijzingen zijn dat er geknoeid is met het onderzoek, ga je dan de resultaten ervan aanvaarden?.

Citaat:
Lijkt dat?
Als Politico 2 bronnen binnen Amerikaanse defensie aanhaalt die dat zeggen, dan zal het wel zo zijn zeker? Lijkt me nu ook niet onlogisch dat de VS gaat zeggen dat het geen HIMARS was. Allez, dat zou wel héél raar zijn anders he.

Citaat:
De cijfers van doden en gewonden komen van DPR. Daar zitten ook cijfers tussen over gewond personeel van de gevangenis. Heeft de westerse pers dat vergeten vermelden misschien?
Ik denk dat het een gezonde houding is om de aard en de oorzaak van de verwondingen van de Russische soldaten in dit geval in twijfel te trekken.