Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Ik vraag me af wat u drijft in uw quest voor vergoelijking.
|
Dat heb ik reeds uitgelegd. Het begon bij de foto met opschrift zoek de collaboratievlag gevolgd door de tricolore collaboratievlag van Degrelle die mocht opgehangen worden in Wallonië. Wie tracht wat te vergoeilijken? Het lijkt me toch duidelijk dat het Vlaams Legioen de vlag met zwarte leeuw als strijdvlag gebruikt heeft. Als ik naar vlaggen van het Waals legioen zoek, moet ik helaas tot de constatatie komen dat de vlag toch iets heel anders is dan de tricolore vlag van Degrelle of de persoon in dat Duits uniform met het tricoloreschildje/embleempje met opschrift wallonie. Dat de Vlaamse Leeuw besmeurd is door sommige flaminganten uit het extreem-rechtse milieu lijkt me toch zonneklaar en vooral in de periode van de 2de wereldoorlog toen de aversie voor het rood in de Vlaamse Leeuw haar kookpunt bereikte met leuzes als rood verbergt het gelaat van de jood. Later werd deze Zwarte Vlaamse leeuw volledig gekaapt door het extreem-rechts Vlaams Blok. De volksunie, die vroeger de partij van de zwarten genoemd werd, heeft nog getracht het imago van de verbrande zwarte leeuw wat op te poetsen. Helaas, pindakaas.
Zeg ik nu dat er bij de Walen niet gecollaboreerd werd? Neen, maar in extreem-rechtse middens hebben ze het toch behoorlijk bont gemaakt met hun zwarte leeuw. Het zwarte beest zal hun blijven achtervolgen met of zonder die flauwe embleempjes van het Waals Legioen als afleider. Hier op het forum ligt het nog bijzonder moeilijk om voor de juiste Vlaamse Vlag te kiezen. De Vlaamse strijd is al lang gestreden, so let it go, jongens.