Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
Wat een ellende. En dan weer eens moeten beseffen dat we in een spookwereld leven.
|
Wat een ellende, lol. Deze keer 375 Euro geblokkeerd. Hoeveel Crelan klanten van de 888.000 betroffen waren zegt men niet, wslk honderden die eenderwaar die dagen getankt hadden.
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170324_02799190
Automobilisten die tanken met Crelan-kaart zien plots tot 375 euro geblokkeerd
Automobilisten die de voorbije week brandstof tankten met hun Crelan-kaart, zagen plots een substantieel bedrag – tot 375 euro – op hun rekening geblokkeerd. Geld waar ze niet meer aankonden. Dat tank?*stations een forfaitair bedrag reserveren, is normaal. Maar dat het saldo na het tanken niet direct wordt vrijgegeven, is verre van normaal.
krs
Zaterdag 25 maart 2017 om 03:00
Flink wat klanten van Crelan, de Belgische bank ontstaan uit de fusie van Centea en Landbouwkrediet, keken deze week vreemd op toen ze de historiek van hun zicht?*rekening controleerden. Er stond een bedrag van 375 euro geblokkeerd sinds hun ?*recentste tankbeurt.
“Tankstations kunnen nooit vooraf weten hoeveel u gaat tanken”, zegt Johan Mattart, algemeen directeur van de Belgische Federatie der Brandstoffenhandelaars. “'Daarom wordt tijdens het tanken een forfaitair bedrag, maximaal 375 euro, gereserveerd. Dat is gebruikelijk én wettelijk. Zo is de uitbater zeker dat hij aan zijn centen geraakt. Enkele jaren geleden hebben we daarvoor zelfs een vignet gemaakt dat op de benzinepompen zou moeten hangen. Na de tankbeurt wordt het aankoopbedrag vereffend, waarna de bank het saldo meteen weer vrijgeeft. Tenminste, als er niets fout loopt bij de bank.”
Krap bij kas
En dat is precies wat er bij Crelan is gebeurd, moet woordvoerder Leo De Roeck toegeven. “We hebben het voorbije weekend een aantal aanpassingen doorgevoerd aan ons IT-platform. Daarbij is iets fout gelopen, waardoor het bedrag dat voor een kaartbetaling wordt gereserveerd, tijdelijk niet opnieuw gedeblokkeerd werd en zichtbaar bleef in de rekeningenhistoriek.”
Gevolg: de klanten konden niet meer aan dat geld. Lastig voor wie toevallig krap bij kas zit. Hoeveel van de 888.000 Crelan-klanten getroffen zijn, kan Leo De Roeck niet zeggen.
|
Technisch defect aan 1 (een) laadzuil van Bluecorner en die pannedienst was fysiek niet komen opdagen.
Men kon toch de kabel laten zitten op risico-kosten van bluecorner? En dan ook nog met een plug-in hybride, die kan ook verder rijden met lege batterij.
Dat is alvast geen goede reclame voor Bluecorner.