Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2022, 23:01   #71
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Well deze studie lijkt aan te tonen dat de geboosterde vatbaarder werden voor de Omicron variant DOOR de booster.
https://www.science.org/doi/10.1126/science.abq1841

Dus de omicron golf was "een pandemie van de boosted"
bedankt om te delen, top link!

Het is een ingewikkeld combinatie die ze onderzochten zonder te vergelijken met niet-gevaccineerden. Het lijkt aan te geven dat een Omicron besmetting bij 3x gevaccineerden die eerder al besmet waren met Alfa niet helpt tegen een herbesmetting met nog eens Omicron maar wel tegen die eerdere varianten. Door die combinatie van besmetting en vaccins leert je immuniteit dus niet meer bij na een nieuwe variant.
Het leert wel nog bij als Omicron wel je eerste besmetting was, de vaccins houden dus je immuniteit tegen om bij te leren van nieuwe besmettingen.

Dit wil zeggen dat een volledig vaccin nemen na een besmetting erg nadelig is voor je immuniteit, mijn intuïtie was dus correct wanneer ik besliste om de verplichte reeks vaccins niet te nemen na mijn besmetting. Volgens mij klonk die beslissing achterlijk en nu blijkt dat inderdaad zo te zijn.

CONCLUSION
Vaccine boosting results in distinct, imprinted patterns of hybrid immunity with different combinations of SARS-CoV-2 infection and vaccination. Immune protection is boosted by B.1.1.529 (Omicron) infection in the triple-vaccinated, previously infection-naïve individuals, but this boosting is lost with prior Wuhan Hu-1 imprinting. This “hybrid immune damping” indicates substantial subversion of immune recognition and differential modulation through immune imprinting and may be the reason why the B.1.1.529 (Omicron) wave has been characterized by breakthrough infection and frequent reinfection with relatively preserved protection against severe disease in triple-vaccinated individuals.

https://www.science.org/doi/10.1126/science.abq1841
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden