Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2022, 08:10   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wat ze de laatste decennia aan het doen zijn is enkele gebieden van de Sovjets terug halen. De Krim was een belangrijke die ze zonder oorlog gingen verliezen.

Grote gebieden onwilligen kunnen ze niet meer innemen, kijk naar de VS in Afghanistan en Irak. Wat ze wel konden doen is ons chanteren met gas, maar dat is onze eigen keuze.
Kijk, dat is Vladimir nu aan het ondervinden, maar tenslotte, zoals ik in mijn vorige post schreef, is het enkel maar een idee van "hoe ver" en niet over de principes, he. Ja, hij wil "enkele gebieden" (of alles ? Dat is juist het punt he) terughalen van de Soviet invloedsfeer. Tot waar ? Tot aan de DDR ?

De twee uitersten zijn "de Krim" en "Berlijn" he. Waar zit hem de grens van de goesting van Vladimir ? Ik denk dat de goesting "alles" is, en dat het enkel de realiteit is die dat zal inperken. VANDAAR het belang om het in Oekraine zo moeilijk mogelijk te maken, vooral dan omdat het ons enkel maar "gerief" kost, en geen land, infrastructuur, en eigen volk (kanonnenvlees).

En ja, dat gas, dat heb ik al gezegd, het is een zegen dat die EU uilskuikens die "sancties" hebben opgelegd, maar voor onszelf, niet tegen de Russen. Het werd hoog tijd om de Groene Waanzin op zijn bakkes laten te vallen. Maar dat gas gaat niks doen tegen de Russen natuurlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden