Discussie: Stel dat..
Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2022, 09:22   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Het gaat mij om het officiele standpunt van zowat het hele westen. Ie om de logische consequenties van wat ons als best case scenario wordt voorgesteld waarvoor we allen opofferingen moeten maken. Welke politicus geeft mij antwoord op wat het plan daar is?
Wij moeten kleine opofferingskes maken, om de grote te vermijden. Het is gewoon een cadeau van de hemel voor onze defensie, dat Oekraine het kanonnenvlees en het slagveld levert. Wij moeten enkel maar voor het wapentuig zorgen, dat is een kleine kost in vergelijking met het slagveld zijn en het kanonnenvlees moeten leveren, zoals Chamberlain ons heeft opgesolferd.

Ja, het best case scenario is dat Oekraine Moskou gaat veroveren en dat Zelensky president wordt van Rusland dat nu aan Oekraine is geannexeerd, maar dat is niet realistisch.

Het best case scenario dat realistisch is, is dat de Russen het in Oekraine zodanig moeilijk krijgen dat ze de verdere invasie van Europa opgeven. DAT is het doel. Niet meer en niet minder. Hoe dat exact strategisch moet, en wat haalbaar is en wat niet, is een kwestie van techniciteiten en zo. MIJN idee is dat een heel moeilijke Pyrrhus overwinning van de Russen het ideaalste is. Zo moeten we niet eens de boel opkuisen nadien en is dat voor hun raap. Maar het belangrijkste is de invasie van Europa te stoppen voor de Poolse grens.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden