Discussie: Alcoholisten
Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2022, 15:20   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik kan het artikel niet lezen Fred

Ja niet op gelet. Betaalmuur. Sorry

Ik denk dat veel mensen alcoholist zijn zonder het te beseffen. Je hoeft er geen twintig pinten per dag voor te drinken’

Het is toch vreemd hoe aanwezig alcohol is in onze maatschappij, terwijl we weten dat het schadelijk is.
Rik: “(knikt) Je hebt geen idee hoe vaak ik al een fles wijn heb gekregen. Mensen bedoelen dat goed, maar je geeft toch ook geen slof sigaretten cadeau?

“Vanaf wanneer is iets een drug, vragen jongeren me soms. Ik zeg dan: zodra het je gedrag verandert. Sigaretten zijn ook verslavend, maar ze hebben geen impact op je gedrag. Alcohol wel. Dat tast je hersenen aan, zelfs wanneer je al lang niet meer drinkt. Mijn vrouw moest onlangs een kleine operatie laten uitvoeren, en tot de verbazing van de arts had de lokale verdoving geen enkel effect op haar. Alcohol tast de zone in de hersenen aan waarop anesthesie inwerkt. Zo ken ik nog veel verhalen, en toch blijft alcohol overal vrij te koop.”

Maar ik denk dat we dat allemaal wel al lang weten. Het enige wat mij blijft verbazen en waarom ik dit post is om in vraag te stellen waarom we zo heftig blijven reageren op cannabis terwijl.......

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 augustus 2022 om 15:21.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden