Los bericht bekijken
Oud 25 maart 2005, 18:36   #181
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Wat heeft dit te maken met het voorgaande ? Niks dus.
Natuurlijk heeft dat er mee te maken. Onze rechters worden nog altijd door politiekers benoemd. Ze zijn dus niet onafhankelijk.

Citaat:
Onzin, en onmogelijk te bewijzen
.
U is dus nog nooit naar de rechtbank gestapt. Hebt u er een idee van hoeveel een advokaat vraagt? Alleen al om een zaak voor te leiden kan je al heel snel rekenen op 500€. Het bepleiten van de zaak kan elk willekeurig bedrag kosten, maar reken op minimaal 500€ voor een kleine zaak zoals een verkeersovertreding. Voor zo'n betwisting zou de rechter dan ook nog een expert(?) aanstellen wat ook al snel rond de 300€ gaat kosten. Die kan je met veel geluk gedeeltelijk terugbetaald krijgen. Ik zou zeggen "gaat uw gelijk maar eens een keertje halen voor de rechtbank." Je gaat de zaken dan wel anders bekijken.

Citaat:
[/color]

80 in de bebouwde kom, 140 op de autostrade als het regent,...

Ik zou maar oppassen als ik van jou was, zo een onderzoek zou doodleuk kunnen uitwijzen dat 120 in de regen niet veilig is en dus de snelheid verlaagd moet worden naar 100. In frankrijk heb je zo een bordjes.
Dat is geen omschrijving maar een bepaling. Je kan ook zeggen dat 500km/uur onaangepaste snelheid is maar daar heb ik niets aan. Een omschrijving graag. Maar je hebt zelf al toegegeven dat je op onaangepaste snelheid geen getal kan plakken. Het is inderdaad zo dat op punt a op tijdstip b 120km/uur volkomen veilig kan zijn terwijl op datzelfde punt a op een ander tijdstip 20km /uur waanzinnig gevaarlijk is. In mijn 45 jaar (ca 900.000km) dat ik auto rijd heb ik welgeteld 4 ongelukjes gehad. Niet een er van was aan een snelheid die hoger lag dan 15km/uur. In België heb je ook van die (bij regen)bordjes , zou je eigenlijk moeten weten als je met de auto rijd.

Citaat:
Ik denk eeder op cafe's verteld, kan je eens laten zien die quota's?

Het is eerder omgekeerd, de politiek zegt: 'flits alles" , de politie antwoord dan "zijde gulder zot, dat kan het gerecht nooit aan". Gevolg er word constant minder geflitsts dan wat de politiek eigenlijk wil.
Fout. Het zijn de parketten die reclameren, niet de politie want die moeten er eigenlijk niets voor doen. De camera's zijn onbemand. Ik kom trouwens niet op cafe. De krant lezen of naar het nieuws kijken kan soms leerrijk zijn.

Citaat:
De plaatsing van de borden zelf gebeurd door de gemeente, enkele arbeiders die dat bordje dus in de grond kloppen, als die dat te ver van de kant doen is dat hun werk, niet de politie.
Hangt er van af over welke weg we het hebben (staats-, provincie-, gemeenteweg). De politie moet wel de correcte plaatsing kontroleren en goedkeuren.