Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
Ja je jaarlijkse keuring was wel verplicht maar ik bedoel dat het al erg moest zijn eer je een rode kaart kreeg. Je kon altijd wel wat regelen.
Ook was je auto pimpen omzeggens vrij. Men heeft nooit een probleem gemaakt omtrent mijn (brede) velgen of mijn verlagingen of mijn aangepaste remmen speciale uitlaat spoilers ....stabilisatoren.
Ik had nogal speciale auto's hoor. Een originele auto zei me niet veel
Maar dat ging allemaal goed tot de wereldvreemde politiek er zich weer eens is mee gaan moeien. Maar sowieso wordt alles enger en bekrompener met de dag.
|
Tegenwoordig zoeken ze naar iets om te kunnen afkeuren zodat je tweemaal aan de kassa moet passeren...een sterretje van steenslag in je 'gezichtsveld' is al voldoende want jah, dat is natuurlijk levensgevaarlijk, je zou die vrachtwagen weleens kunnen missen.

En de politieke graaiers zijn er nog niet mee klaar: er is al lang sprake van een jaarlijkse keuring voor motorrijders.
Maar wát er dan gekeurd zal moeten worden, dát weten ze zelf nog niet...

Op remmen? Banden? Batterij? Of den helm misschien?

En door wie zal de moto gekeurd worden? De automechanieker?

Kent die dan iets van moto's?
Heeft ie de nodige kennis van alle merken moto's?
Heeft ie wel een motorijbewijs, anders moet ie er wel afblijven of hij zou weleens als een vlek tegen de muur kunnen eindigen.
De motorrijder houdt vanzelf zijn moto in goede staat anders speelt ie met zijn leven dus is een keuring compleet overbodig en weer enkel om burgertje te pesten door geld uit de zakken te kloppen, wat de favoriete bezigheid is van dat graaiende tuig van de wetstraat naast het stemmen ronselen om hun duivelszakken te kunnen blijven vullen.
En wees maar zeker: ook voor de e-fiets, - step ed komen ze ook nog af met een keuring. Daarmee helpt de leugenmedia al een handje door elk 'e-incident' uit te vergroten en zelfs vandeput in Hasselt vindt al dat auto's maar 20km/uur mogen rijden omdat er zoveel bijna-ongevallen gebeuren tussen e-fietsen en voetgangers.

Als er dus weer genoeg verdeeldheid is gezaaid tussen automobilisten, e-fietsers en voetgangers dan grijpt de politiek weer de kans om ook de e-fietsers een keuring door hun strot te rammen voor de poen.