Los bericht bekijken
Oud 21 september 2002, 11:43   #9
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Jonas De muynck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk jij nu werkelijk dat ik iemand die meent dat ik een wetenschappelijk verzamelwerk niet kan gebruiken als bronmateriaal (Griffin schreef zelf z'n bijdrage er in!!!) nog van antwoord ga dienen? Komaan zeg, een beetje serieus blijven hé!
Serieus blijven hoor Guderian, wie stelde mijn wetenschappelijke bekwaamheid in vraag? Wie maakte mij belachelijk en stelde mijn geloofwaardigheid in vraag?

Citaat:
En gij noemt uzelf een universitair? Een historicus????
Ik werk met citaten en het aangeven van de pagina's uit de werken waar ik de info haalde. Een aantal bibliografische referenties posten kan iedereen hoor.
De insinuatie is duidelijk, ik zou een leugenaar zijn die alles zelf uit zijn duim gezogen heeft...terwijl ik een perfect legitieme praktijk uit de onderzoeksjournalistiek heb toegepast. Jij verwijt mij dat ik niet volgens de letter de regels van het wetenschappelijke onderzoek heb toegepast en wil daarmee mijn geloofwaardigheid aanvechten. Desondanks die beschuldigingen heb ik jou toch een antwoord gegeven...

Aangezien jij blijkbaar toch alles volgens de strikte regels van het wetenschappelijk onderzoek wil doen, doe ik dat ook. En één basisregel is dat je bij het verwijzen naar een theorie van een bepaalde auteur een verwijzing geeft naar het hoofdwerk van die auteur waarin hij die theorie uit de doeken doet. Het is volgens de strikte letter van het wetenschappelijke bedrijf verboden om verwijzingen te geven naar andere werken waarin die theorie niet centraal staat en derhalve niet diepgaand wordt uitgelegd. DAT is volgens de regels werken en blijkbaar doe je dat toch zo graag en wijs je anderen graag op het feit dat ze de zaken niet volgens de letter doen, dus is het normaal dat ik dat dan bij jou ook doe...
Jonas De muynck is offline   Met citaat antwoorden