Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2022, 09:03   #2
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Negentienjarige wielertoerist uit Zutendaal verongelukt aan fietsoversteek op

Bilzerweg

HBVL11-08-2022

Aan de fietsoversteekplaats op de Bilzerweg in Zutendaal is donderdag rond 17.45 uur een dodelijk ongeval gebeurd. Een 19-jarige wielertoerist uit Zutendaal werd bij het oversteken van de weg door een auto aangereden. De hulpdiensten hebben het slachtoffer nog proberen te reanimeren.

De juiste omstandigheden ken ik niet.
Ik weet wel dat het daar een gevaarlijk punt is.
En ja, veel fietsers denken nog steeds dat ze voorrang hebben aan zo'n oversteekplaats.
Zelf stond ik onlangs op zo'n eilandje (oversteekplaats), er was onmiddellijk een automobilist die stopte. Ik deed teken dat ie z'n raam moest openen en heb haar toen duidelijk gemaakt dat ze niet mocht stoppen aan een oversteekplaats.

HBVL
Aan de oversteekplaats is twee jaar geleden nog een ernstig ongeval gebeurd. Toen werd een fietsster die de weg overstak gegrepen door een motor.

De oversteekplaats staat geregeld ter discussie. Verkeer dat van de brug komt, kan pas vrij laat zien dat er fietsers oversteken.

De weg nodigt ook uit om sneller te rijden dan de toegelaten 70 km/u. Bestuurders klagen dan weer dat er geregeld fietsers zijn die zomaar oversteken omdat ze onterecht denken dat ze er voorrang hebben.
Wij hebben in de familie ook zo'n overlijden gekend nu 9 jaar geleden.
De man vond het lastig om elke boogscheut 10 keer uit zijn klikhaken te moeten los komen. En daarbij, zo redeneerde hij, wordt een fietser toch altijd in het gelijk gesteld als er iets gebeurd....
Tot een vrachtwagenchauffeur allicht een beetje onoplettend was....

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 12 augustus 2022 om 09:03.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden