Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2022, 19:34   #131
Miesjel
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dit onophoudelijk gedaas en gedram over "extreem rechts" begint belachelijke proporties aan te nemen. Persoonlijk ben ik onversneden economisch rechts. Ik ben voor het vrije markt-systeem met een zo gering mogelijke overheidsbemoeienis. Ik ben voor de individuele vrijheid inzake consumptieve bestedingen. Ik ben voorstander van vrijheid voor de particulier omtrent de bestemming van zijn spaarvermogen. De Vlaamse samenleving is evenzeer overwegend rechts georienteerd maar krijgt federaal niet het beleid dat zijn/haar voorkeur wegdraagt. Daarmee rekening gehouden gaat mijn politieke voorkeur uit naar N-VA.

Wat nu het Vlaams Belang betreft, is die partij "extreem" rechts? Hoegenaamd niet. Voor mij staat extreem rechts gelijk met terreur.We hebben in de vorige eeuw kunnen kennis maken met extreem rechts, namelijk tijdens de bezetting door de Nazi's. Sommigen "vergeten" dat vooraleer die hier binnenrolden ze reeds jaren ook in Duitsland hun tegenstanders terroriseerden Hetzelfde gold evenzeer voor de Italiaanse fascisten. Het Vlaams Belang is dan ook niet "extreem" rechts maar veeleer radicaal rechts. Wie komt beweren dat dit "hetzelfde" is kan blijkbaar niet nuanceren.

Wij zitten zo'n beetje op dezelfde lijn qua interpretatie over wat 'extreem' is, in toepassing op een politieke partij. Onze visie daarop is ook volledig in overeenstemming met de betekenis die diverse encyclopedieën aan het begrip 'extreem' geven.

In de veronderstelling dat ook Pandareus graag goed begrepen zou willen worden, verwacht ik snel zijn visie zodat we inderdaad dit onophoudelijk gedaas en gedram over "extreem rechts" die belachelijke proporties begint aan te nemen, eindelijk achter ons kunnen laten.

Ik zeg wel, in de veronderstelling dat,....
Miesjel is offline   Met citaat antwoorden