Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic
Dat is toch iets heel anders dan wat ik gehoord heb. Niet dat ik enige waarde hecht aan VRT, maar dit zal toch enigszins kloppen. 56% meer faillissementen als het jaar ervoor.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07...illissementen/
En we zijn er nog lang niet. Ik ben heel benieuwd welke maatregelen we nog kunnen verwachten tegen die overroepen verkoudheid. We mogen niet toestaan dat de economie nog verder wordt afgebroken door het excuus genaamd covid.
|
Hetgeen ik net opzocht was voor nederland omdat het daarover ging, ik verwacht uiteindelijk ook meer failissementen, overal.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic
Maar wat drijft de inflatie? Mijns inziens de escalatie van schulden, en lockdowns die de economie lam leggen.
En als de inflatie toeneemt maar onze inkomens niet, wat betekent dat dan voor de vastgoedmarkt? Gaat die klappen krijgen en wordt alles dan goedkoper? Of gaat onze koopkracht er gewoon aan?
Als alle bedrijven ermee stoppen is dat ook dramatisch. Als de inflatie zo blijft toenemen vraag ik me af hoe lang het nog duurt vooraleer de ganse samenleving failliet is. Momenteel in China komen banken in de problemen en veel Chinezen weigeren hun vastgoed nog af te betalen. Als de prijsstijgingen nog 2 jaar aanhouden vraag ik me af hoeveel Belgen uit hun huis worden gezet door wanbetaling.
|
Inflatie zorgt voor vanalles in golven, er komen schommelingen en het duurt een tijdje voordat dit weer wat stabiliseert. Probleem is dat we nog in de schommelingen van de covid maatregelen zitten.
In tijden van inflatie gaan de prijzen voortdurend omhoog en omlaag.
- alles wordt duurder dus proberen mensen nog vlug verbouwingen te doen waardoor alles nog duurder wordt
- bedrijven met veel stock kunnen alles goedkoper verkopen en productie verlagen
- als de stock weg is wordt alles terug duurder
- Er komt minder van China dus transport wordt duurder al naargelang de richting
- enzovoort, we komen van een periode met evenwicht en nu wordt alles grondig door elkaar geschud door covid, oorlog, China en inflatie. Dat zal nog wel 10 jaar duren voordat dit terug wat op orde is.