Los bericht bekijken
Oud 15 augustus 2022, 17:06   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Natuurlijk zit daar iets achter. Kadyrov als "Russische Held" opvoeren zorgt ervoor dat interne kritiek voortaan kan worden afgedaan als "anti-russisch" (en dus pro-nazi).

Er was namelijk de laatste tijd veel druk ontstaan om Kadyrov af te zetten (oa. wegens schending van mensenrechten), maar hij is voor het Kremlin strategisch te belangrijk in de regio. Poetin zat daarom tussen twee vuren, maar dat wil hij nu zo oplossen.

Verder hoopt men met Kadyrov de tegenstander te intimideren en proberen ze ISIS propganda wat na te doen in een poging om steun te krijgen bij jonge moslims.

Een moslim echter als de-facto hoofd van de Russische Orthodoxe Kerk? Ik denk het niet.
Wie is dé leider van de islam in Rusland?

De grootste moskee van Europa staat trouwens in Moskou

Schuilt dan het gevaar nog achter een klein hoekje of schuilt er een 'addertje' onder het 'gras'?

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 augustus 2022 om 17:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden