Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee
Waarom zou een ambtenaar geen politieke mening mogen hebben en deze ten persoonlijken titel (anoniem, dus zonder zijn beroep als argument te gebruiken) op sociale media verdedigen?
Extreem rechts heeft wel een zeer selektieve invulling voor vrije meningsuiting.
Het is juist Francken die Fedasil in de discussie sleurt en er een argument van maakt.
Trouwens, hoe kent heeft hij haar geidentificeerd? Heeft hij misbruik gemaakt van zijn functie als baas van Fedasil?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220818_94995797
|
Wel Dadeemelee, ge moet u dus als ambetantenaar neutraal opstellen en uw voorkeur niet laten blijken, Dat is nu eenmaal eigen aan het ambetantenaar zijn. Als ge op een lijst wilt gaan staan is het ook gedaan trouwens, en moogt ge de functie niet meer uitoefenen.
Maar als prive persoon mag madame natuurlijk zeggen wat ze wil. Alleen vraag ik mij af hoe den Theo, kan weten dat het over een specifieke persoon gaat, als die enkel haar voornaam gebruikte. Allee ja, ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat er een goeie aanleiding moet geweest zijn doordat hij wist om wie het ging.
Desalwelteplus moet hij de mensen hun prive gegevens niet online smijten. Dat is inderdaad niet cool.