Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2005, 12:06   #3
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Toontje
Eind vorig jaar kenden we het zogenaamde 'zwijgakkoord' dat tussen de meerderheidsfracties in het Vlaams Parlement werd afgesloten. Daarin werd ondermeer bepaald dat voorstellen van de oppositie onder geen enkel beding zouden worden gesteund. Alle wisselmeerderheden - zelfs voor aangelegenheden die buiten het regeerakkoord vallen - werden uitgesloten. Verder mochten voorstellen, die aanleiding zouden kunnen geven tot een verschillend stemgedrag binnen de meerderheid, niet meer aan de agenda worden geplaatst.

Deze week ging men nog een stap verder. Het 'Uitgebreid bureau van het Vlaams Parlement' besliste immers om alle door het Vlaams Belang geagendeerde interpellatieverzoeken af te wijzen, waardoor deze niet in de commissies kunnen worden geagendeerd. Het spreekt voor zich dat door een dergelijk optreden het politieke debat wordt gefnuikt en het normaal democratisch functioneren van het Vlaams Parlement in het gedrang komt.
Maar misschien is dat net de bedoeling... ze zijn toch zo democratisch meneer de .. .
Ik val van mijn stoel zij De Vadder toen De Man de mening van Verafstoot/ De Wael etc verkondigde...
Zou hij nu ook van zijn stoel vallen als hij dit staaltje van absolute democratie verneemt?