Ik moet zeggen dat, net als jij, ik aanvankelijk ook de "labo" hypothese idioot vond "omdat het wetenschappelijk zogezegd aangetoond was".
De blog post die mij van mening liet veranderen was deze:
https://medium.com/@yurideigin/lab-m...h-f96dd7413748
Die zit bijzonder goed ineen. Merk op: van 20 april 2020 !
Ik heb daarvan nagegaan wat ik kon nagaan destijds, en ik vond dat overtuigend, tenminste om mij te overtuigen dat de labo hypothese redelijk was.
De Chinese geheimdoenerij nadien bevestigde enkel maar die indruk. Natuurlijk kan het inherent zijn aan een despotisch regime om geheim te doen over dingen die "fout" gaan, maar je zou toch verwachten dat als er echt een natuurlijke origine was, de Chinezen er ALLES zouden aan gedaan hebben om dat internationaal duidelijk te maken, in plaats van gewoon te zeggen dat het de Amerikanen waren die hen covid hadden binnengebracht, niewaar.
Dat madam Shi Zenghli die de BAAS is van het corona onderzoek in Wuhan, komt vertellen dat het niet van bij hen komt, is niet echt de meest onafhankelijke getuigenis zou ik zeggen
Maar let op, net als jij heb ik geen zekerheid. Ik neig echter meer over naar "labo" dan naar "natuur", gezien alles wat we op een rijtje kunnen zetten qua GEDRAG, van de Chinese overheid, en de wetenschappelijke onduidelijkheid.
Ja, de mogelijkheid bestaat dat het natuurlijk is, maar ik vind dat eerder een minder evidente hypothese dan dat het uit het labo komt waar men precies dat soort dingen doet, en men op geen enkele manier het onderzoek naar de origine van het virus heeft geholpen ginder.
Er zijn enorm veel elementen die allemaal stukjes zijn die compatiebel zijn met "het komt van dat labo" ; in de eerste plaats het feit dat de epidemie veel vroeger begon dan men heeft aangegeven, en de origine in september 2019 of zo te zoeken valt. Men heeft toen "eigenaardige gedragingen" in het labo vastgesteld. Het is inderdaad jammer dat in dit forum er enorm interessante bronnen zijn aangegeven voor vele dingen, maar dat het bijna niet meer terug te vinden is in de enorme hoop tekst die er hier is neergepend.