Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Dat zou geostationair betekenen en dat kan daar niet.
Het blijkt een cluster van 10 tallen satellietjes waarvan de gezamelijke werking voor de monitoring zorgt. 1 satelliet zal maar weinig beeldjes per tijdseenheid bezorgen, te weinig denk ik om militair verschil te maken. Rare uitlening van capaciteit als 1 satelliet, je zou denken dat ze gewoon tijdframes van de hele cluster ter beschikking stellen, dan hebben ze bvb 1 beeldje elk uur ipv 1 elke dag.
En een velo zien bewegen, ik denk het niet. Zelfs met een pixelgrootte van maar 10 cm, is dat 20 pixels voor 2 meter. Een velo herkennen in een beeld van 20 pixels op 20 pixels, ge gaat eerst al moeten weten dat het een velo is om het als zo te herkennen vrees ik.
|
Wel,
U zult technisch wel gelijk hebben....Maar mogelijk past deze "capaciteitsverwerking" netjes in een reeds bestaande,en niet medegedeelde,capaciteit....namelijk tesamen met "optische" satellieten van andere operators en natuurlijk,waarover we niks zullen horen maar mogen vermoeden dat ze er is,info vanuit militaire satellieten van bepaalde bevriende naties...
...een totaalplaatje samenstellen,met data uit verschillende bronnen en delen van het spectrum....