Los bericht bekijken
Oud 23 augustus 2022, 22:26   #44
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Nee, ik denk dat niet omdat het allerbelangrijkste mankeert : de brandende motivatie om dat te doen.
In 1969 was het technisch mogelijk om het te doen en de motivatie was aanwezig : de ruimterace met de USSR.

De VS moest en zou tonen dat hun technologie en economie superieur waren en de kosten maakten niet uit.

Het Apollo programma heeft de VS in hedendaagse dollar ruim 250 Miljard Dollar gekost.
Dat is veel, dat is meer dat het jaarlijkse defensiebudget van China dit jaar.

Waarom zou China zo'n waanzinnig bedrag uitgeven of zelfs meer, voor iets dat de Amerikanen in 1969 deden omdat ze toen goede redenen hadden om dat te doen?

Binnen een paar jaar staan er weer Amerikanen op de maan met het Artemis project.
Er is nu namelijk weer een tegenstander van de VS die ingetoomd moet worden en tegenover wie de technologische superioriteit bewezen moet worden.

Maanlandingen zijn een gevolg van een bipolaire wereld in conflict.
De laatste decennia was het wat slapjes op dat vlak, maar de toekomst belooft beterschap!.

https://www.hln.be/wetenschap/nasa-w...egen~abfffa41/

Als Artemis mensen op de Maan zet, live te volgen in 4K HD, ga je dat dan geloven?
Of is het zowiezo toch allemaal fake?
Ik ga me den allerzwaarste niet professionele telescoop kopen, en kijken, met m’n eigen ogen, als ze met hun vlaggetje staan te zwaaien. En met mij miljoenen anderen neem ik aan.

Het dus “faken” gaat er niet makkelijker op worden.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 augustus 2022 om 22:28.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden