Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2022, 11:02   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Spreek u mensen aan met hun huidskleur ?
Hèi Bleekscheet ?
Hallo Gele spleetoog ?
Eih gij doar, neger ?

Mensen spreekt u toch aan met mevrouw of meneer, als u ze niet kent ?!
en anders toch bij de voornaam ?
Wat heeft het aanspreken van mensen nu te maken met huidskleur ?
Djeez...dat is pas ziekelijk racistisch.
Ik heb dat niet gemaakt hé.

Ik botste er op tijdens mijn wilde surftochten.

Mensen aanspreken, ik doe het nog maar raar of zelden en meestal ben ik dan beleefd. meestal spreken mensen mij aan of vragen wat: niet dat ik daar een boodschap aan heb)

Mensen aanspreken heeft inderdaad niets met huidskleur te maken.

In de meeste gevallen is het dan ook verkeerd om mensen om hun huidskleur te veroordelen.

Het veroordelen gaat dan ook niet om een huidskleur maar om de instelling waar zij met komen in veel gevallen.

p.s.

Als ik boodschappen doe voor mijn ouders merk ik in het warenhuis soms dat de meeste mensen aanschuiven in de rij waar een blanke kassa bediende zit en niet in de rij waar er een donker getinte medewerkster zit.

Met wat zou dat te maken hebben?

Ik kan nog verder gaan...

Vroeger (ver verleden) als ik nog al wel eens op café ging was er een neger die daar ook kwam.

Wij groeten elkaar altijd met: Yo neger! en hij op zijn beurt Hoi witte. (hangt er juist maar vanaf of je er een probleem wil van maken of niet)

Daarna nuttigden wij enkele biertjes onder het vertellen, met wat anderen, van wilde verhalen.

Het gaat niet om iemands kleur maar om iemands zijn/haar instelling en die is in de meeste gevallen van zij die in de EU weten aan te spoelen niet echt goed.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 augustus 2022 om 11:10.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden