Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Dat is zelfbedrog. Het is oneindig waarschijnlijker dat ze het helemaal niet goed voorhebben met het lot van de modale burger en maar al te goed beseffen wat de gevolgen zijn maar het hen simpelweg niks kan schelen want zij dienen andere belangen.
|
Ik denk inderdaad dat politici het niet speciaal goed voor hebben met anderen, omdat ik het ook niet speciaal goed voor heb met anderen. Maar ik geloof ook dat het bijzonder domme mensen zijn om technisch iets te beseffen. Zij zijn geoptimiseerd in het praatjes verkopen en dergelijke, dus kan men daar ook geen diepgaande denkwerk van verwachten, tenzij het "voelen" van welke onnoezelheid er nu dient gezegd te worden.
Ik ben er absoluut zeker van dat onze Charles en onze Ursula totaal niet beseften wat de gevolgen zouden zijn van hun sancties ; net zoals ik denk dat onze TV kwakzalvers in het begin totaal niet beseften in welke richting ze de maatschappij echt uitstuurden.
Natuurlijk is het wel zo dat eens je domme dingen gedaan hebt, je nadien - zeker als politicus - gaat volharden in de boosheid, en misschien wel begint door te hebben wat voor een stoten ge uitgehaald hebt. Maar dan is het niet meer "wat je wilde" maar wat je achteraf besefte dat je uitgestoken hebt.