Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
Auto moet doorrijden, fietser moet stoppen.
Simpel hé.
|
Normaal gezien wel.
Maar volgens beelden op google staan er aan die oversteekplaats maar aan één zijde haaientanden. Als die fietser van zuidelijke richting kwam ziet die haaientanden, en van noordelijke richting niet.
Soms is het echt verwarrend. Bv fietsstaart je mag met verschillende fietsers naast elkaar rijden en auto's moeten voorrang geven aan fietsers+ de snelheid is beperkt tot 30km/u. Maar enkele kilometers verder in Nederland heeft men fietsstraten maar die hebben niet dezelfde juridische statuten als in België. Daar geldt de gewone verkeerswet. Behalve dat gemotororiseerd verkeer gasten zijn. Dat fietsers maar met 2 naast elkaar mogen rijden. Dat gemotoriseerd verkeer niet sneller dan 30km/u mag rijden. Voor fietsers is er geen snelheidbeperking.
Voor oversteekplaatsen in Nederland vind ik niet direct de wetgeving. Op het eerste zicht lijkt het er op dat blokken daar evenwaardig zijn aan onderbroken strepen als aanduiding van een fietspad.
Het wordt tijd dat Europa een eenvormige verkeersregeling krijgt. (het tegenovergestelde van wat de Vlaams-nationalisten willen. Ik moet bij wijze van spreken met 3 verschillende boekjes over verkeersregels (Bel. Ned Dui.) in mijn achterzak rondfietsen als ik in een straal van 15km rondrijd.
PS blijkbaar was de fietser 85 jaar oud. Dit ongeval kan m.i. oorzaken hebben die wij niet direct kennen. BV fietser verblind door de zon toen hij naar links keek.